Raport de activitate pe anul 2013
Viceprimar, ec. Ciotlăuş Ionela-Claudia
În conformitate cu prevederile art.51,
alin.4. din Legea nr.215/2001 cu privire la administraţia publică locală depun
prezentul raport în calitate de viceprimar al Municipiului Tîrgu Mureş.
Pornind de la importanţa majoră pe care o
ocupă într-un stat administraţia publică, de la rolul important al ,,Alesului
local” dar şi al ,,cetăţeanului” ca principal beneficiar al serviciului public
voi prezenta analiza activităţii mele de viceprimar ales, în urma alegerilor din anul 2012.
În cursul anului 2013 am participat la toate şedinţele ordinare
şi extraordinare, atât ale Consiliului Local al Municipiului Tîrgu Mureş, cât
şi cele ale Comisiilor de specialitate a căror membră sunt, în cadrul acestora
am manifestat un comportament activ şi pozitiv prin activitatea mea proprie,
fără a îngreuna în nici un fel desfăşurarea acestora, la subiectul de pe
ordinea de zi, intervenind, în mod pertinent, contribuind în mod eficient,
argumentat la perfecţionarea şi amendarea unor proiecte de hotărâri, mi-am formulat şi exprimat opiniile faţă de conţinutul proiectelor dezbătute
în plenul Consiliului Local prin prisma utilităţii şi necesităţii acestora,
opinii bazate pe regulile şi valorile fundamentale pe care un ales local ar
trebui să le respecte şi să le aplice.
În cursul anului 2013 am iniţiat şi am fost
coiniţiator al următoarelor proiecte de hotărâre:
Luna ianuarie – sunt coiniţiator al
proiectului de numire a comisiei
speciale de analiză şi verificare a contractelor încheiate de municipiu Tîrgu
Mureş în domeniul transportului local, salubritatea şi parcările publice,
ca urmare a amendamentului formulat de subsemnata în şedinţa de plen din
31.01.2013 faţă de propunerea de organizare a unui referendum.
Obiectul comisiei a fost acela de
a analiza nivelul indicatorilor de satisfacere a nevoilor populaţiei şi a
indicatorilor de performanţă a optimizării acestor servicii, analiza asupra
contractului de delegare a serviciilor publice având ca scop:
- satisfacerea cerinţelor şi a
nevoilor de utilitate publică municipală;
- continuitatea serviciului;
- standardele şi indicatorii de
performanţă ai serviciilor prestate;
- realizarea investiţiilor
asumate prin contractul de delegare de către
prestatori;
- admiterea obligaţiilor
contractuale privind plata redevenţelor;
- modul în care se gestionează şi
administrează infrastructura edilitar-urbană;
- respectarea şi îndeplinirea
obligaţiilor contractuale asumate de delegat;
- asigurarea rentabilităţii şi
eficienţei economice a serviciilor
publice în raport cu interesele Administraţiei Publice Locale.
În cadrul şedinţei de Consiliu Local din data de 26.03.2013, am prezentat raportul
comisiei speciale deanaliză şi verificare a contractelor încheiate de Municipiul Tîrgu Mureş, îndomeniul transportului local, salubrităţii şi parcărilor publice.
Concluziile comisiei de
verificare a acestor contracte fiind următoarele:
Referitor la contractul privind
serviciul public de parcări:
- s-a constatat atribuirea
defectuoasă a contractului aşa cum reiese şi din raportul Corpului de Control
al Guvernului şi ANRMAP;
- s-a constatat neplata
redevenţei conform numărului de locuri de parcare concesionate;
- s-a constatat taxarea locurilor
de parcare şi în zone care nu au fost concesionate;
- s-a constatat nedelimitarea
prin marcaj a locurilor de parcare;
- s-a constatat la contractul
nr.169/2006 privind locurile de parcare pentru 13 străzi şi Complexul de
Agrement şi Sport ,,Mureşul” inexistenţa emiterii bonurilor fiscale şi încasări
mult diminuate în defavoarea municipiului sub pragul minim cerut prin contract
astfel cheltuielile de întreţinere a
acestor zone pentru municipiu erau mai mari decât sumele încasate prin
redevenţă.
Referitor la contractul de
transport public local:
- s-a constatat încetarea valabilităţii
contractului încheiat cu SC Tudor Trans Serv SRL şi SC Siletina Impex SRL şi
nerespectarea prevederilor legale de atribuire în conformitate cu prevederile
Legii nr.92/2007 privind transportul public local;
- s-a constatat inexistenţa
prevederilor contractului referitor la indicatorii de performanţă;
- s-a constatat degradarea
infrastructurii de transport rutier public de persoane;
- s-a constatat nerealizarea
investiţiilor impuse prin contractul de asociere;
- s-a constatat neadaptarea Regulamentului de
transport public local şi a planului de transport din anul 2002, acestea fiind
depăşite din punct de vedere legislativ şi al aglomerării urbane actuale din
municipiu;
- s-a constatat lipsa
documentelor justificative de încasare a subvenţiilor de către Asocierea SC
Tudor Trans Serv SRL şi SC Siletina Impex SRL.
Referitor la contractul privind
serviciul public de salubrizare:
- s-a constatat nerespectarea prevederilor
contractului referitoare la investiţiile din sarcina concesionarului;
- s-a constatat facturarea
serviciilor fără cântărirea deşeurilor, obligaţie asumată în caietul de
sarcini, contract şi Regulamentul de salubrizare.
Faţă de toate aceste constatări
expuse şi în plenul Consiliului Local am solicitat serviciilor din executivul
Primăriei care aveau atribuţii de verificare a îndeplinirii obligaţiilor
contractului, sancţionarea cu avertisment şi luarea tuturor măsurilor ce se
impun pentru remedierea deficienţelor constatate, am transmis raportul comisiei
şi instituţiilor abilitate, astfel încât contractele să producă efectele
benefice ale unei administrări eficiente a patrimoniului public în interesul
autorităţii publice locale, nu doar a operatorilor acestor servicii publice.
Luna
februarie - iniţiator - Proiect de hotărâre privind constituirea Comisiei speciale de analiză
şi verificare a proiectelor de lucrări de investiţii de interes local din
Municipiul Tîrgu Mureş – proiect aprobat.
Obiectivul acestuia
fiind proiectele de dezvoltare a municipiului ce vizează amenajarea cu caracter
permanent sau temporar bunuri ale domeniului public şi/sau privat, prin
programe de lucrări publice de urbanism şi amenajare a teritoriului pentru
urmărirea şi controlul tuturor proiectelor de lucrări publice – succesiune de
acţiuni, preconizate să se desfăşoare sub
supravegherea şi cu aprobarea Consiliului Local in funcţie de resursele financiare
disponibile, pentru realizarea următoarelor obiective:
-
utilizarea
raţională şi echilibrată a terenurilor necesare funcţionării municipiului;
-
asigurarea
esteticii compoziţionale în realizarea cadrului constant şi amenajarea cadrului
natural din municipiu;
-
protejarea
populaţiei, cadrului natural şi construit contra poluării, riscurilor naturale
şi tehnologice previzibile;
-
protejarea,
conservarea şi acordarea statutului corespunzător de valoare a monumentelor
culturii şi naturii;
-
dezvoltarea
economică şi socială echilibrată în condiţiile respectării specificului
municipiului.
Luna martie
- iniţiator - Proiect de hotărâre privind regulamentul local privind
acordarea de scutiri la plata impozitului pe clădiri proprietarilor de
apartamente din blocurile de locuinţe şi de imobile cu destinaţia locuinţe care
au executat lucrări de intervenţie pe cheltuiala proprie pentru creşterea
performanţei energetice şi a celor care au executat lucrări cu privire la
creşterea calităţii arhitectural-ambientale – proiect aprobat.
Acest proiect are drept scop diminuarea
efortului public în condiţiile în care atât proprietarii, cât şi autoritatea
locală au avut de câştigat de pe urma aplicării lui, proiectul presupune
stimularea proprietarilor locuinţelor de a-şi reabilita din surse proprii
locuinţele, având în vedere insuficienţa fondurilor de reabilitare, efortul
public de 30 % din această investiţie în medie 7000 lei/apartament cât şi
timpul îndelungat de aşteptare până la începerea efectivă a reabilitării.
În plus, costurile de reabilitare din surse
proprii sunt infinit mai mici decât cele suportate din fonduri publice, iar efortul
proprietarilor de a-şi reabilita din surse proprii este recompensat prin
scutirea de impozitare.
-
coiniţiator - Proiect de hotărâre privind aprobarea completării componenţei Comisiei Locale Municipale de
Avizare a Programelor, Proiectelor şi Lucrărilor cu impact asupra Spaţiilor
Verzi din Municipiul Tîrgu Mureş – proiect aprobat.
Elaborarea acestui proiect s-a făcut ca
urmare a nenumăratelor sesizări în ceea ce priveşte nerespectarea programului
de tăieri şi plantări arbori, precum şi nerespectarea condiţiilor legale de
protecţia mediului impuse de Legea nr.24/2007 şi completările ulterioare
privind reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din zonele urbane, se
impune în vederea gestionării problemelor privind spaţiile verzi, implicarea unui
număr mai mare de consilieri locali care să reprezinte interesele Consiliului
Local Municipal în cadrul acestei comisii.
Luna aprilie - iniţiator - Proiect de hotărâre privind acordarea burselor şcolare - proiect aprobat.
Proiectul reprezintă o formă de
sprijin material, vizând protecţia socială cât şi stimularea elevilor care
obţin rezultate foarte bune la disciplină şi învăţătură, un proiect care
susţine performanţele educaţionale ale elevilor.
-
coiniţiator - Proiect de hotărâre privind unele măsuri în aplicarea
HCL nr.79/27.09.2012, prin
care a fost aprobată prelungirea termenului la contractul nr. 321/08.10.2012
privind delegarea provizorie către SC Locativ SA a gestiunii serviciului de
termie a municipiului Tîrgu Mureş pe o perioadă de 3 luni – proiect aprobat.
- coiniţiator - Proiect de hotărâre privind demararea procedurii de întocmire a
Registrului Spaţiilor verzi în municipiul Tîrgu Mureş – proiect aprobat.
Elaborarea
proiectului s-a efectuat urmare a
nenumăratelor sesizări în ceea ce priveşte nerespectarea programului de tăieri
şi plantări arbori, precum şi nerespectarea condiţiilor legale de protecţia
mediului impuse de Legea nr.24/2007 şi completările ulterioare privind
reglementarea şi administrarea spaţiilor verzi din zonele urbane, se impune în
vederea gestionării problemelor privind spaţiile verzi, demararea în regim de
maximă urgenţă a întocmirii Registrului Spaţiilor verzi în municipiul Tîrgu
Mureş.
-
iniţiator - Proiect privind constituirea unei comisii speciale
de analiză şi verificare a activităţii de colectare a taxelor, a realizării veniturilor şi a
cheltuielilor aferente privind funcţionarea, întreţinerea, reparaţiile si
investiţiile la Complexul
de Agrement şi Sport ,,Mureşul” – proiect aprobat.
Elaborarea proiectului s-a efectuat ca urmare a
propunerilor iniţiate de consilierii locali ai Partidului Naţional Liberal,
referitor la reducerea taxelor de acces în Complexul de Agrement şi Sport ,,Mureşul”.
Luna mai - coiniţiator - Proiect de hotărâre privind adoptarea unor măsuri urgente în
vederea atacării în instanţă a hotărârilor adoptate la Adunarea
generală a acţionarilor S.C. The Science City for Research and Medical
Informatics S.A. din 07 mai 2013 – proiect aprobat.
Luna iulie
- iniţiator - Proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri în
vederea desfăşurării activităţii sportive la Liceul cu Program Sportiv ,,Szasz Adalbert” din Târgu Mureş –proiect aprobat.
Este un proiect care prevede accesul gratuit al tuturor
grupelor sportive şcolare la bazele existente în administrarea Consiliului
Local şi de asemenea alocarea sumelor necesare pentru achiziţionarea unui
autocar de transport în vederea deplasării elevilor sportivi la competiţii.
- iniţiator - Proiect privind aprobarea Regulamentului de
Organizare şi Funcţionare a Serviciului Public de Salubrizare din judeţul Mureş
– proiect aprobat.
Proiectul s-a elaborat ca urmare
a expunerii de motive nr.4998/25.03.2013 a Direcţiei de Dezvoltare Implementare
Proiecte remisă unităţii administrativ teritoriale în vederea aprobării acestui
regulament la nivel judeţean.
Luna
octombrie – iniţiator – Proiect de
hotărâre privindaprobarea normelor specifice privind managementul de funcţionare alasociaţiilor de proprietari din municipiul Tirgu Mureş.
Proiectul de hotărâre a fost elaborat având în vedere faptul că Consiliul
Local, prin intermediul compartimentului specializat din aparatul propriu,
acţionează pentru îndrumarea şi sprijinirea asociaţiilor de proprietari pentru
respectarea prevederilor legale, precum şi pentru îndeplinirea de către acestea
a obligaţiilor ce le revin pentru administrarea, gestionarea si întreţinerea
construcţiilor şi instalaţiilor din condominii.
Astfel, pentru a crea un cadru unitar de aplicare a acestor
numeroase reglementări ce cad sub incidenţa activităţii şi pentru rezolvarea cât mai corectă a
problemelor numeroase cu care se confruntă asociaţiile de proprietari, se
impune stabilirea unor reglementări specifice care să îmbunătăţească
activitatea acestora.
Luna septembrie
– iniţiator – Proiect privind convocarea Adunării generale a
acţionarilor al S.C. The Science City for
Research and Medical Informatics S.A.
Având în
vedere prevederile Legii nr.31/1990 privind societăţile comerciale, precum şi Actul Constitutiv al S.C. THE SCIENCE CITY FOR RESEARCH AND MEDICAL
INFORMATICS S.A., pentru evaluarea activităţii operative desfăşurate de către membrii Consiliului de administraţie de
la înfiinţarea societăţii şi până în
prezent, precum şi faţă de potenţialul litigiu iscat între membrii Consiliului de administraţie şi
Consiliul Local, în vederea îndreptării acestor situaţii impardonabile create
de unul din membrii Consiliului de administraţie, propun spre aprobare
prezentul proiect de hotărâre de convocare a A.G.A. a S.C. THE SCIENCE CITY FOR
RESEARCH AND MEDICAL INFORMATICS S.A.,
Luna
noiembrie - iniţiator - Proiect
de hotărâre privind constituirea unei comisii
speciale de analiză şi verificare a activităţii operatorului SC. COMPANIA AQUASERV SA – proiectneaprobat.
Proiectul a fost elaborat raportat la sesizările frecvente venite din partea populaţiei
privind creşterea tarifelor la serviciile de apă şi canalizare precum şi
sesizările referitoare la creşterea continuă a pierderilor ce rezultă din
citirea contoarelor, diferenţe între suma contoarelor individuale şi contorul
principal de branşament, diferenţe între 30-100 m³/luna, se impune ca
Autoritatea Publică Locală, în vederea protecţiei utilizatorilor serviciilor
publice de apă şi canalizare să constituie o comisie de verificare şi analiză a
activităţii operatorului SC Compania Aquaserv SA, în vederea emiterii:
- unor propuneri de revizuire a strategiei de tarifare,
luând în considerare evoluţia actuală a costurilor de operare şi impactul
proiectului de investiţii, astfel încât creşterea cantităţii de apă vândută să
fie stimulată de tariful real al regiunii de operare, ţinând cont de gradul de
suportabilitate al consumului în conformitate cu prevederile Hotărârii
Guvernului nr.246/2006, privind aprobarea strategiei naţionale prin accelerarea
dezvoltării serviciilor comunitare;
- reducerea consumurilor specifice de apă potabilă la
utilizare, inclusiv prin contorizarea branşamentelor şi a consumului
individual;
- reducerea pierderilor de apă, în conformitate cu
prevederile contractului de delegare şi Legea nr.241/2006, privind serviciul de
alimentare cu apă şi canalizare.
- coiniţiator - Proiect de hotărâre privind modificarea HCL nr. 45 din 11.02.2008 privind închirierea spaţiului situat în P-ţa
Victoriei nr. 33 în suprafaţă de 258,30 mp în vederea deschiderii unei librării
şi aprobarea organizării licitaţiei publice în vederea închirierii spaţiului cu
destinaţia librărie, situat în P-ţa Victoriei nr. 33 – proiect amânat.
Proiectul a fost elaborat
raportat la amendamentele propuse în Consiliul Local ţinând cont de
împotrivirea consilierilor locali de a înstrăina imobilul aflat în patrimoniul
oraşului. Proiectul vizează sistarea procedurilor de închiriere sau vânzare a
spaţiului şi realizarea unei librării în parteneriat public-privat.
Luna decembrie – iniţiator - proiect de hotărâre privind modificarea„Normelor de organizare a transportului public de persoane în municipiul TîrguMureş” aprobate cu modificări prin Hotărârea Consiliului local municipal nr.215/13.11.2008 – proiect aprobat.
Acest proiect a fost elaborat
având în vedere numărul mare de sesizări şi reclamaţii din partea călătorilor
înregistrate la Consiliul Judeţean
Mureş, pentru susţinerea serviciului de transport public de persoane prin curse
regulate de interes judeţean, se propune suplimentarea numărului de staţii
utilizate la transportul judeţean de persoane, având în vedere faptul că
numărul actual al staţiilor aprobate de autoritatea publică locală nu
corespundea nevoilor de deplasare ale călătorilor care efectuau naveta la Tîrgu Mureş din localităţile
limitrofe fiind lipsiţi de posibilitatea de a beneficia de acces nemijlocit la
principalele zone de interes, aflate în proximitatea traseului parcurs pe
teritoriul municipiului Tîrgu Mureş.
Din analiza actului administrativ emis de autoritatea
publică locală, reiese că numărul staţiilor publice, destinate serviciului de
transport judeţean de persoane prin curse regulate, nu corespunde nevoilor de
deplasare ale călătorilor, deoarece persoanele transportate, care fac naveta
din alte localităţi ale judeţului, sunt lipsite de posibilitatea de a beneficia
de acces nemijlocit în principalele zone de interes, aflate în proximitatea
traseului parcurs pe teritoriul municipiului Tîrgu-Mureş.
Astfel au fost suplimentate următoarele
staţii:
• str. Gh. Doja – în faţa magazinului Kaufland-ambele
direcţii
·
Cartierul Unirii – str. Tisei aproape de capătul străzii
–
str. Decebal în faţa şcolii nr. 8
–
str. Agricultorilor
·
str. Livezeni – în faţa magazinului Lidl - ambele direcţii
–
în faţă la Centrofarm
·
B-dul 1 Decembrie 1918, zona Policlinica nr. 2, pe ambele sensuri
·
Str. Crinului – în spatele Şcolii nr. 2
·
Str. Cuza Vodă – În Piaţa Bulgarilor.
Am
participat activ la dezbaterea proiectelor de hotărâre, contribuind la modificarea
sau amendarea acestora, aspecte consemnate în procesele verbale de şedinţă,
procese care pot fi accesate pe site-ul instituţiei.
Mi-am exprimat de fiecare dată votul în cunoştinţă de cauză
şi am votat impotrivă atunci când am considerat că proiectul de hotărâre propus
nu respectă cadrul legal sau afectează într-un fel sau altul interesul
cetăţenilor.
În cadrul şedinţelor de Consiliu
Local am propus amendamente sau modificări ale unor proiecte de hotărâre, după
cum urmează:
- la proiectul de hotărâre
privind concesionarea către S.C. Compania Aquaserv S.A. a noilor mijloace fixe
aferente Serviciului de alimentare cu apă şi canalizare, din domeniul public al
Municipiului Tîrgu Mureş, realizate prin investiţii derulate de operator,
recepţionate în anii 2011- 2012 – amendament privind propunere de completare a
comisiilor de predare – preluare a bunurilor şi cu membrii din Consiliul Local
nu doar membrii din executiv;
- la proiectul de hotărâre
privind modificarea HCL nr.241/2007 şi aprobarea noului Regulament de ridicare,
transport, depozitare şi eliberare a vehiculelor staţionate neregulamentar,
precum şi a celor fără stăpân sau abandonate, aflate pe domeniul public din
Municipiul Tîrgu Mureş, a Caietului de sarcini şi Comisia de licitaţie – amendament
privind propunere de stabilire a redevenţei impuse în caietul de sarcini 50 %
din încasări, nu mai puţin de 100 mii lei/an;
- la proiectul de hotărâre privind
preluarea de către ,,Asocierea pentru transport urban de călători Tîrgu Mureş
S.C. Transport Local S.A. – S.C. Siletina Impex S.R.L” a traseelor de călători
– am solicitat introducerea unui articol privind demararea tuturor procedurilor
legale de atribuire în baza unui studiu de oportunitate trafic aprofundat
asupra situaţiei reale actuale a transportului public de călători;
- la proiectul de hotărâre
privind aprobarea cheltuielilor necesare realizării investiţiei ,,Achiziţionare
de containere subterane pentru depozitarea gunoiului menajer şi reciclabil” –
amendament privind propunere achiziţie
containere subterane pentru întreg oraşul respectiv 300 bucăţi şi revizuirea
implicită a regulamentului de colectare a deşeurilor şi impunerea în sarcina
operatorului S.C. Salubriserv S.A. a acestor investiţii – amendament respins;
- la proiectul de hotărâre
privind aprobarea contravalorii serviciilor prestate pentru anul 2014 pentru
Complexul de Agrement şi Sport ,,Mureşul” şi Bazinul Acoperit Piscina ,,ing.
Mircea Birău” – amendament privind propunere extindere acces gratuit terenuri
de sport din Complexul de Agrement şi Sport ,,Mureşul ”
nu doar pentru A.S.A. ci pentru toţi sportivii legitimaţi din Tîrgu Mureş –
amendament respins;
- am propus respingerea în A.G.A. Aquaserv
a majorării de indemnizaţii, salarii şi premii şi concomitent creşterea
preţului apei ;
- m-am opus proiectului de reorganizare a
reţelei şcolare prin comasarea grădiniţelor la şcoli şi închiderea liceului de
chimie ,,Emil Aurel Dandea”;
- m-am
opus asocierii dintre Municipiul Tîrgu Mureş şi cluburile sportive private
deoarece nu s-au respectat prevederile Legii nr.69/2000 privind Legea Educaţiei
Fizice şi Sportului
art.69 alin (2).
Sistemul actual de formare a tinerilor
sportivi trebuie deschis tuturor, fără discriminare în privinţa apartenenţei la
un Club sau altul, proporţional cu obiectivele legitim urmărite şi componenţa
numărului de sportivi/echipă astfel încât să se protejeze interesele morale ale
tuturor sportivilor legitimaţi.
Crearea unui cadru mai sigur
pentru finanţările publice acordate sectorului sportiv.
Organizaţiile sportive de drept
privat dispun de numeroase surse de venit printre care: taxele de club,
vânzarea de bilete la meciuri, publicitatea, sponzorizările, drepturile de
difuzare, redistribuirea veniturilor în cadrul federaţiilor sportive,
activităţi comerciale, subvenţiile publice etc.
Cu toate acestea se observă că
unele cluburi beneficiază de acces mai rapid şi sume mai consistente decât alte
cluburi cu performanţe similare.
În sportul practicat la nivel de
începător, şansele egale şi accesul liber la activităţile sportive poate fi garantat
numai prin intermediul unei participări publice corespunzătoare.
Consider aşadar, că este necesar
să elaborăm un nou Regulament de sprijinire a activităţii sportive
nediscriminatoriu ca cel actual cu elaborarea unor modalităţi optime de
menţinere şi dezvoltare a unui model de finanţare mai durabil prin intermediul
căruia să se acorde un sprijin pe termen lung tuturor organizaţiilor sportive.
Am
solicitat în repetate rânduri rezolvarea problemei privind şcolile retrocedate,
prelungirea valabilităţii acestor contracte şi plata la zi a chiriei precum şi
reabilitarea acestora având în vedere starea precară a acestor imobile.
- am votat împotriva majorării impozitelor şi
taxelor şi a introducerii unor taxe noi precum taxa de inmormântare, taxa de
modernizare a sistemului de colectare deşeuri;
- am solicitat conform Legii nr.215/2001 din partea
primarului a raportului privind situaţia economico-socială şi de mediu a
municipiului şi strategia privind situaţia economico-socială şi de mediu anului
în curs;
- am solicitat în conformitate cu prevederile Legii
nr.325/2006 noua strategie a municipiului privind securitatea energetică,
privind asigurarea dreptului fundamental al cetăţenilor la utilităţi, privind
modalitatea de valorificare sau conservare a sistemului centralizat în care s-a
investit peste 40 mil EUR.
În conformitate cu prevederile
Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi
Legii nr.52/2003 privind transparenţa publică decizională în administraţia
publică, având în vedere statutul de consilier şi viceprimar în asigurarea
liberului exerciţiu al mandatului, îndeplinind o funcţie de autoritate publică,
am solicitat executivului următoarele:
- publicarea pe site-ul
municipiului a tabloului privind nivelul tuturor taxelor şi impozitelor
aprobate de Consiliul local;
- publicarea pe site-ul
municipiului la secţiunea locuinţe, anexele privind lista de priorităţi pentru
atribuirea de locuinţe prin actualizare permanentă;
- am solicitat definitivarea
negocierii contractului colectiv de muncă la nivelul municipiului coroborat cu
prevederile actuale ale legislaţiei muncii şi dialogului social cu menţiunea că
la începutul anului 2013 acest contract era expirat şi neactualizat cu noile
prevederi ale Codului Muncii privat de Legea nr.49/2010, Legea nr.147/2012 şi
Legea nr.62/2011;
- am notificat municipiul în ceea
ce priveşte neplata la termen a facturilor de utilităţi emise de furnizorul E-ON
Energie România S.A. şi a S.C. Electrica S.A, menţionând obligativitatea
respectării prevederilor Legii nr.273/2006 privind finanţele publice de a face
vărsăminte în termene de plată asumate contractual fără a acumula penalităţi de
întârziere pentru cheltuieli curente de funcţionare ale Administraţiei Publice
Locale;
- am solicitat contractul privind
cantina socială şi documentaţia privind lista nominală a beneficiarilor acestui
contract în număr de 4000 de persoane şi procedura de eliberare a tichetelor de
masă şi programarea beneficiarilor la ridicarea şi servirea acesteia, precum şi
lista beneficiarilor (nedeplasabili) precum şi modalitatea de ridicare,
transport şi distribuţie a hranei;
- am solicitat efectuarea
transportului materialului lemnos în conformitate cu normele legale, însoţite
de actul de punere în valoare şi avizul de însoţire şi evidenţierea modalităţii
de valorificare a masei lemnoase rezultată în urma tăierilor masive de copaci
pe raza municipiului;
- am solicitat ridicarea barierei de taxarea a parcării din str.Bartok Bella nr.2, unde în mod abuziv pe domeniul public s-a amplasat un punct de taxare a autovehiculelor care acced pe domeniul public, încasarea fiind făcută fără forme legale respectiv casă de marcat fiscalizată şi ilegal pe domeniul public respectiv pe spaţiul neconcesionat;
- am solicitat planul executat de achiziţii în anul 2012 şi proiectul aprobat de plan de achiziţii pe anul 2013;
- am solicitat ridicarea barierei de taxarea a parcării din str.Bartok Bella nr.2, unde în mod abuziv pe domeniul public s-a amplasat un punct de taxare a autovehiculelor care acced pe domeniul public, încasarea fiind făcută fără forme legale respectiv casă de marcat fiscalizată şi ilegal pe domeniul public respectiv pe spaţiul neconcesionat;
- am solicitat planul executat de achiziţii în anul 2012 şi proiectul aprobat de plan de achiziţii pe anul 2013;
- am solicitat raportul
controlului efectuat în cursul anului 2013 de către Autoritatea Naţională
pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;
- am solicitat obligativitatea
respectării prevederilor Legii nr.273/2006 privind finanţele publice locale şi anume:
Art. 57. ,,(1) Ordonatorii principali de credite
întocmesc şi prezintă spre aprobare autorităţilor deliberative, până la data de
31 mai a anului următor, conturile anuale de execuţie a bugetelor prevăzute la
art. 1 alin. (2), în următoarea structură:
a) la venituri:
- prevederi bugetare iniţiale;
- prevederi bugetare definitive;
- încasări realizate;
b) la cheltuieli:
- credite bugetare iniţiale;
- credite bugetare definitive;
- plăţi efectuate.
(2) Trimestrial şi anual, ordonatorii principali de
credite întocmesc situaţii financiare asupra execuţiei bugetare, care se depun
la direcţiile generale ale finanţelor public. După verificare, acestea întocmesc
şi depun la Ministerul Finanţelor
Publice situaţii financiare centralizate privind execuţia bugetelor prevăzute
la art.1 alin.(2) , pe ansamblul judeţului, la termenele şi potrivit normelor
stabilite de acesta. Ministerul Finanţelor Publice transmite spre informare
Ministerului Administraţiei şi Internelor o situaţie financiară centralizată
privind execuţia bugetelor locale.
(3) Ordonatorii principali de credite au obligaţia să
întocmească şi să anexeze la situaţiile financiare anuale rapoarte anuale de
performanţă, în care să prezinte, pe fiecare program, obiectivele, rezultatele
preconizate şi pe cele obţinute, indicatorii şi costurile asociate, precum şi
situaţii privind angajamentele legale.
(4) Situaţiile financiare anuale, inclusiv anexele la acestea,
se prezintă de către ordonatorii principali de credite, spre aprobare,
autorităţilor deliberative”;
- am solicitat sprijin din partea
Direcţiei Arhitect Şef în vederea formulării unui răspuns favorabil şi a
suportului tehnic necesar privind propunerea Societăţii Culturale şi de Atitudine
Civică Transilvană ,,Glasul Moţilor” din România, de amplasare a drapelului
naţional la toate intrările din municipiu, simbol al preţuirii însemnelor
naţionale – proiect ce propune suport financiar prin achiziţionare material şi
lucrările necesare de către societatea culturală, iniţiatoare a acestui
,,proiect simbol”;
- am solicitat raportul financiar
privind organizarea evenimentului ,,Zilele Tîrgumureşene” cu detalierea
costurilor aferente privind plata interpreţilor, plata meselor de protocol şi a
celorlalte cheltuieli ocazionate de prelungirea la două săptămâni a
desfăşurării ,,Zilelor Tîrgumureşene”;
- am solicitat comisiei de circulaţie
amenajarea traseului Piaţa Victoriei – Piaţa Trandafirilor – Piaţa Teatrului,
în vederea siguranţei în trafic prin: semnalizare cu indicatoare de circulaţie
adecvate – standardizate, marcarea cu vopsea a porţiunilor de carosabil pentru
delimitarea faţă de benzile de circulaţie auto, schimbarea aliniamentului de
parcare din formă de spic în formă paralelă cu trotuarele (în zona centrală);
- am solicitat S.C. Compania Aquaserv
S.A. deschiderea dialogului în vederea identificării soluţiilor legale de sistare
a penalităţilor privind datoriile istorice ale Asociaţiilor de Proprietari nr. 4,
191, 66, 107, 357, datorii istorice de peste 5 ani, suspendarea măsurilor de
întrerupere a furnizării apei potabile care ar fi afectat cetăţenii care sunt
cu plata la zi a datoriilor la utilităţi dar şi faţă de care sistemul actual de
racordare comun iar afecta nejustificat. În acest sens am solicitat
Asociaţiilor de Proprietari să întocmească planuri de eşalonare a datoriilor şi
să le prezinte furnizorului S.C. Compania Aquaserv S.A;
- am sprijinit organizarea
evenimentelor de implementare a unui program de administrare eficientă a
deşeurilor în mediul urban, proiect derulat de Consiliul Judeţean Mureş;
- am sprijinit derularea
întâlnirilor cu Asociaţiile de Proprietari din Tîrgu Mureş cu S.C. Media One
S.R.L. subcontractant al consultantului Consiliul Judeţean Mureş, pe tema
campaniei de conştientizare publică Mureşul reciclează sub sloganul
,,Parteneriat pentru mediu – Viitorul depinde de tine”;
- am solicitat certificatul de
securitate al Stadionului Trans – Sil în Tîrgu Mureş str. Insulei, precum şi
planul de evacuare aprobat în conformitate cu prevederile Legii nr.4/2008;
- am sesizat Instituţia
Prefectului Mureş cu privire la adoptarea unor hotărâri ce privesc patrimoniul
unităţii administrativ-teritoriale, hotărâri adoptate şi avizate de legalitate
de secretarul municipiului Tîrgu Mureş şi preşedintele de şedinţă, fără a
întruni votul a două treimi din numărul total al consilierilor locali în
funcţie. Hotărârile se referă la ,,Achiziţionarea unui teren necesar extinderii
Cimitirului Livezeni” şi ,,Aprobarea investiţiei de amplasare a unui pilon de
telecomunicaţii cu spaţii tehnice aferente”;
- am solicitat soluţionarea
situaţiei lucrărilor de consolidare la imobilul din str.Moldovei nr.2 şi str. N.Grigorescu
nr.4 B, imobile de locuinţe multietajat, care este în continuă degradare şi
prezintă pericol public de risc seismic pentru locuitori;
- am solicitat Raportul de
control întocmit de Curtea de Conturi a României;
- am solicitat executivului şi S.C.
Compania Aquaserv S.A. urgentarea lucrărilor privind branşament-racord la
sistemul de distribuire a apei potabile pentru locuitorii din strada Fânaţelor
având în vedere identificarea unei situaţii de sănătate publică cauzată de
inexistenţa unui punct de furnizare apă în locaţia strada Fânaţelor, cel mai
apropiat punct fiind la 3 km ,
existenţa unei fântâni insalubre la o distanţă de doar 500 m , fântână neprotejată şi
neavizată de Direcţia de Sănătate Publică dar şi existenţa numărului mare de
copii şi familii ce trăiesc în această zonă;
- am solicitat sprijinul ADI Aqua
Invest privind activitatea de monitorizare, analiză şi verificare a activităţii
operatorului S.C. Compania Aquaserv S.A. pentru îmbunătăţirea performanţei
serviciilor publice prestate către utilizatori în vederea verificării
următoarelor:
- cauzele care au generat creşterea continuă de la
delegarea serviciilor şi până în prezent a costurilor de operare;
- fundamentarea detaliată a preţului şi tarifelor
practicate de operatorul de apă şi canalizare şi dimensionarea corectă a
nivelului cotei corespunzătoare pierderilor de apă potabilă din sistemul de
alimentare;
- fundamentarea tarifului privind serviciul de
canalizare, astfel încât, acesta să reflecte cantităţile reale de apă uzată
evacuată de utilizatorii casnici;
- fundamentarea taxelor şi tarifelor, percepute pentru
activităţile conexe desfăşurate în cadrul SC Compania Aquaserv SA şi supunerea
spre aprobarea organului colectiv de conducere al asociaţiei, în vederea
conformării cu cadrul de reglementare aplicabil;
- am
solicitat raportul de audit privind activitatea Complexului de Sport şi
Agrement ,,Mureşul”.
- am răspuns tuturor
solicitărilor iniţiate de Avocatul Poporului atât în problemele legate de
situaţia termiei în municipiu cât şi alte sesizări şi solicitări provenite de
la cetăţeni.
Având în vedere nenumăratele
sesizări primite de la cetăţeni, instituţii şcolare, elevi, profesori dar şi
instituţii precum Consiliul Judeţean Mureş şi Avocatul Poporului am verificat
şi sesizat atât direcţiile de specialitate cât şi primarul municipiului dar şi
Instituţia Prefectului, Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici şi
Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice în ceea ce priveşte
lezarea drepturilor acestora de a beneficia de prevederile unor Hotărâri de
Consiliu Local adoptate la Tîrgu Mureş
dar care nu au fost puse în aplicare şi anume:
- HCL nr.256/2010 - privind
modificarea HCL nr. 73/26.02.2009 referitoare la aprobarea documentaţiei
necesare organizării licitaţiei publice deschise pentru selectarea unui
administrator unic pentru spaţiile situate in pasajul subteran din Piaţa
Victoriei.care
prevede la art. 1. ,,
Municipiul Tîrgu Mureş, prin şi pe cheltuiala S.C. Locativ S.A. în termen de 45
de zile va efectua investiţiile necesare pentru punerea în funcţiune a
pasajului pietonal, respectiv a construi o scară rulantă, un dispozitiv pentru
persoanele cu handicap şi copertine”;
- HCL nr.375/2011 - privind
modificarea şi completarea Hotărârii Consiliului Local nr. 3/8 februarie 2011
privind aprobarea contractării unui credit furnizor în valoare de maxim
15.910.271 euro sau echivalent lei, pentru realizarea unor investiţii publice
de interes local care prevede
la art.4 (1). ,,pe întreaga durată a serviciului datoriei publice locale, ordonatorul
principal de credite are obligaţia să publice pe pagina de internet a
Municipiului Tîrgu Mureş următoarele date:
a) hotărârea Comisiei de autorizare a
împrumuturilor locale, precum şi orice modificări şi/sau completări ale
acesteia;
b) valoarea finanţării rambursabile
contractate în valuta de contract;
c) gradul de îndatorare a Municipiului Tîrgu
Mureş;
d) durata serviciului datoriei publice locale,
cu precizarea perioadei de graţie şi a perioadei de rambursare a finanţării rambursabile;
e) dobânzile, comisioanele şi orice alte
costuri aferente fiecărei finanţări rambursabile;
f) plăţile efectuate din fiecare finanţare
rambursabilă”;
- HCL nr.114/2011 - privind
acordarea unor prestaţii sociale sub formă de tichete sociale;
- HCL nr.253/2011 - privind unele
mãsuri în reglementarea situaţiei juridice a unui teren în suprafaţã de 7.805
mp situat în Tîrgu Mures str. Gh. Doja nr. 274-276.- propuneri comisie numită prin
HCL şi modul de punere în aplicare a acestora privind eficientizarea administrării
patrimoniului public;
- HCL nr.198/2011 - privind realizarea investiţiei ,,Amenajare
depozit provizoriu de deşeuri şi drum de acces” de către S.C. Salubriserv S.A;
- HCL nr. 13/2012 - privind aprobarea unor măsuri în domeniul
energiei termice din Municipiul Târgu Mureş;
- HCL nr. 79/2012 - privind unele măsuri în aplicarea HCL
nr.35/2012 privind aprobarea actualizării componenţei comisiei de preluare a
bunurilor de retur şi a bunurilor de preluare din partea Municipiului Tîrgu
Mureş, respectiv art.2;
- HCL nr.119/2013 - privind acordarea burselor şcolare pentru
anul şcolar 2012-2013;
Am activat în următoarele comisii
în calitate de reprezentant al Consiliului Local:
- secretar al Comisiei de studii, prognoze
economice, sociale, buget finanţe şi administrarea domeniului public şi privat
al municipiului Tîrgu Mureş;
-
membru în Comisia locală de avizare a cererilor de organizare a adunărilor
publice;
-
membru în Comisia pentru analiza
solicitărilor de locuinţe sociale, de necesitate şi chirie fond de stat în
vederea închirierii;
-
membru în Comisia nominalizată pentru evaluarea situaţiei tehnice,
economice şi juridice a imobilului situat în str. Revoluţiei nr.9 (clădire
veche a Liceului de Artă) extinsă la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ
retrocedate cultelor;
-
membru în Comisia de jurizare a proiectelor depuse în baza Legii
nr.34/1998, referitor la acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi fundaţiilor
române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează unităţi de
asistenţă socială;
-
membru în Comisia de licitaţii pentru spaţii la Administraţia Pieţelor ;
-
preşedinte al Comisiei pentru întocmirea documentelor legale în vederea
instituirii unui Management Energetic al obiectivelor de interes public prin
Parteneriat Public Privat;
-
membru în Comisia pentru efectuarea procedurii de achiziţie în proprietatea
Municipiului Tîrgu Mureş a unor locuinţe sociale;
-
membru în Comisia constituită în vederea vânzării prin licitaţie publică a
imobilelor aflate în proprietatea privată a municipiului Tîrgu Mureş;
-
membru în Comisia de predare către operatorul S.C. Compania Aquaserv S.A. a
noilor mijloace fixe aferente serviciului de alimentare cu apă şi canalizare,
din domeniul public al municipiului realizate prin investiţii derulate de
operator, recepţionate în anii 2011-2012;
-
membru în Comisia de restituire a unor mijloace fixe concesionate către
S.C. Compania Aquaserv S.A., trecerea acestora din domeniul public în cel
privat a municipiului şi scoaterea lor din funcţiune, în vederea valorificării
acestora;
-
membru al Comisiei speciale de analiză şi verificare a contractelor
încheiate de Municipiul Tîrgu Mureş, în domeniul transportului local,
salubrităţii şi parcărilor publice;
-
preşedinte al Comisiei speciale de analiză şi verificare a proiectelor de
investiţii de interes local din Municipiu Tîrgu Mureş;
-
membru în Comisia Locală Municipală de Avizare a Programelor, Proiectelor
şi Lucrărilor cu impact asupra spaţiilor verzi din Municipiul Tîrgu Mureş;
-
preşedinte al Comisiei speciale de analiză şi verificare a activităţii
din cadrul Complexului de Agrement
şi Sport ,,Mureşul” şi S.C. Administrator Imobile şi Pieţe S.A;
- membru
în Consiliul Director al ADI ECOLECT Mureş;
- membru în Consiliul Ştiinţific al
Universităţii Cultural Ştiinţifice;
- membru în Consiliul Consultativ al Căminului
pentru persoane vârstnice;
- membru în Comisia de evaluare a ofertelor
depuse privind desemnarea unui mandatar judiciar în dosarul nr. 209.1/43/2010
al Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie;
- membru
a Comisiei speciale de dialog cu Consiliul Judeţean Mureş, privind unele măsuri
în vederea completării HCL nr.125/2001 referitoare la modificarea şi
completarea inventarului bunurilor ce constituie domeniul public al
Municipiului Tîrgu Mureş, aprobat prin HCL nr.213/1999;
- membru
în Consiliul de Administraţie la
Grupul Şcolar Gheorghe
Marinescu (an şcolar 2012-2013);
-
membru în Consiliul de Administraţie la Grădiniţa cu Program
Prelungit ,,Dumbrava Minunată” (an şcolar 2012-2013 şi an şcolar 2013-2014);
- membru în Consiliul de Administraţie la Colegiul Naţional
,,Alexandru Papiu Ilarian (an şcolar
2013-2014);
- membru
în Consiliul de Administraţie la Şcoala Gimnazială ,,Tudor Vladimirescu” şi
Grădiniţa cu Program Normal (an şcolar 2013-2014).
Activitatea mea în cadrul
comisiilor amintite a fost una proactivă, având în vedere familiarizarea mea cu
problemele municipiului cât şi experienţa managerială şi profesională a
subsemnatei astfel încât o parte din misiunile care mi-au fost încredinţate au
fost finalizate cu succes şi eficienţă iar cealaltă parte este în curs de
desfăşurare, finalitatea activităţii în cadrul acestora fiind efectuată în
cursul anului 2014 sau cu caracter permanent de desfăşurare a activităţii.
O altă componentă a activităţii
mele este cea a audienţelor publice
care s-a desfăşurat conform Regulamentului de acordare a audienţelor în
programul de audienţe convenit cât şi în afara acestuia, audienţe publice
acordate la sute de persoane.
Chiar dacă soluţionarea
problemelor semnalate de cetăţeni în cadrul audienţelor nu a depins de
competenţele mele direct, am sesizat toate aceste cazuri direcţiilor de
specialitate şi primarului urmărind rezolvarea lor.
Toate activităţile mele ca
viceprimar au fost centrate pe necesităţile tîrgumureşenilor, în vederea
contactului privind problemele multiple pe care le au aceştia, precum şi spre
soluţionarea acestora. Un lucru esenţial al activităţii mele a fost menţinerea
unui contact strâns cu cetăţenii, pentru a oferi proiecte cât mai relevante şi
soluţii din cele mai potrivite.
În cursul anului 2013 am avut
dezbateri comunitare repetate în toate cartierele la care au participat sute de
cetăţeni interesaţi de problemele şi soluţiile comunităţii de care aparţin.
Pentru rezolvarea problemelor
locale care datorită barierelor dictatoriale dispuse de primar nu au putut fi
soluţionate de Autoritatea Publică Locală, am iniţiat sesizări faţă de
celelalte Instituţii ale statului precum: Instituţia Prefectului Mureş, Consiliul
Judeţean Mureş, Guvernul României, Ministere şi Instituţii Deconcentrate.
Menţionez faptul că la fel ca şi în anul
2012 şi în acest an primarul nu a
asigurat cadrul legal şi normal de desfăşurare a activităţii administrative ce
trebuie să o desfăşor în calitate de
viceprimar.
Astfel, nu s-a atribuit un birou de
desfăşurare a activităţii în sediul Primăriei, nu s-a repartizat ştampila care
să parafeze semnătura pe documentele iniţiate de subsemnata, mai mult a adresat o notificare tuturor instituţiilor deconcentrate
în vederea interzicerii colaborării cu subsemnata, de asemenea aceeaşi
notificare s-a transmis direcţiilor de specialitate din aparatul executiv şi
societăţilor aparţinând Consiliului Local.
Cu toate acestea, nu am răspuns
ostilităţilor şi mi-am desfăşurat activitatea în vederea îndeplinirii
mandatului de viceprimar primit de la Consiliul Local şi
cetăţenii muncipiului.
În exercitarea atribuţiilor primite am
desfăşurat următoarele activităţi principale: - şedinţe operative de lucru cu
serviciile subordonate, adrese de corespondenţă internă şi externă şi vizite pe
teren.
În ceea ce priveşte exercitarea
atribuţiilor voi relata în cele ce urmează punctual pe fiecare subiect,
măsurile întreprinse de subsemnata.
Referitor la relaţia cu Consiliul Judeţean
Mureş în ceea ce priveşte derularea proiectului ,,Managementul Deşeurilor din
judeţul Mureş”, am
constatat următoarele deficienţe majore, asupra cărora direcţiile de
specialitate şi cei care au atribuţii în acest serviciu, nu le remediază, cu
toate că au fost semnalate deja în repetate rânduri, cu toate că nu se respectă
prevederile legale şi anume:
- nu s-a demarat licitaţia şi
execuţia lucrărilor aferente drumului de acces şi utilităţiile necesare
funcţionării staţiei de sortare-transfer-compostare de la Cristeşti /Vălureni,
conform contractului de asociere în proiectul de management integrat al
deşeurilor în judeţul Mureş;
- staţia de preepurare nou
construită şi finalizată, nu este funcţională, fără justificări tehnice
operative, cu toate că s-a luat un credit
pentru susţinerea financiară şi plătim dobânzi foarte mari, mai mult ea
este într-o stare de degradare continuă.
Urmare a finalizării lucrărilor de
închidere a depozitului neconform etapa I conform sesizărilor Consiliului
Judeţean Mureş privind necesitatea racordării sistemului de colectare a
levigatului din incinta depozitului la bazinul staţiei de epurare
nefuncţională, impune conform solicitărilor mele repetate de a pune în
funcţiune staţia de epurare.
Astfel, am sesizat obligaţiile municipiului
asumate în calitate de partener în proiectul SMIDS Mureş privind:
- realizarea drumului de acces şi a utilităţiilor necesare (alimentare cu energie electrică, apă şi canalizare) până la amplasamentul Cristeşti/Vălureni dar mai ales asupra consecinţelor asupra proiectului judeţean şi implicit municipal din contractul de finanţare, consecinţe negative generate de lipsa utilităţilor necesare funcţionării investiţiilor realizat dar şi alte consecinţe conexe precum:
- realizarea drumului de acces şi a utilităţiilor necesare (alimentare cu energie electrică, apă şi canalizare) până la amplasamentul Cristeşti/Vălureni dar mai ales asupra consecinţelor asupra proiectului judeţean şi implicit municipal din contractul de finanţare, consecinţe negative generate de lipsa utilităţilor necesare funcţionării investiţiilor realizat dar şi alte consecinţe conexe precum:
- suportarea de costuri suplimentare
semnificative legate de conservarea utilajelor şi securizarea amplasamentului;
- riscul pierderii garanţiei oferite de
antreprenor ca urmare a deprecierii utilajelor datorită nepunerii în funcţiune;
-
riscul declarării de către Comisia Europeană a investiţiilor ca fiind
neeligibile şi solicitarea returnării finanţării acordate.
Referitor la imobilul situat în Tîrgu Mureş
str. Gh. Marinescu nr.50,
imobil care face obiectul unui litigiu desfăşurat între primarul municipiului
Tîrgu Mureş în contradictoriu cu Guvernul României judeţul Mureş - prin
preşedintele Consiliului Judeţean Mureş şi intervenienţii Ministerul Internelor
şi Reformei Administrative şi Ministerul Sănătăţii Publice, vă fac cunoscut
următoarele aspecte sesizate în perioada de documentare:
-
acest
imobil, în urma H.G. nr.867/2002 a fost transmis din domeniul privat al
statului şi din administrarea Ministerului Sănătăţii domeniului public al judeţului Mureş si in
administrarea Consiliului Judeţean;
-
în
conformitate cu prevederile H.G. nr.867/2002, art.2 ,, Darea în administrare,
concesionare, închiriere şi schimbarea destinaţiei imobilelor transmise, se pot
realiza numai în condiţiile legii şi cu acordul Ministerului Sănătăţii şi
Familiei şi al Ministerului Administraţiei Publice”;
- primarul municipiului susţine vătămarea
dreptului de proprietate a acestor terenuri cu toate că la data transmiterii
imobilelor înscrise la poziţiile nr.282, 283, 284, 287 şi 291 din Anexa la
H.G .R. nr.867/2002 în proprietatea judeţului Mureş, titularul
dreptului de proprietate era Statul Român şi nu Municipiul Tîrgu Mureş;
- referitor la conformitatea şi legalitatea
veridicităţii documentaţiei cadastrale de întăbulare, Instanţa de judecată s-a
pronunţat în mod irevocabil în dosarul nr.1784/320/2007, finalizat prin Decizia
nr.218/R/2011 a Curţii de Apel Mureş, în sensul menţinerii ca fiind legală si
temeinică încheierea de CF prin care
Consiliul Judeţean Mureş si-a intabulat dreptul de proprietate publică a
judeţului Mureş asupra imobilului.
Potrivit HCJ nr.168/2010, corpul
stradal şi cimitirul, care s-au extins pe proprietatea statului, transmisă prin
HG nr.867/2002, au fost transmise municicpiului în condiţiile Legii
nr.213/1998, urmare a solicitărilor municipiului dar preluarea faptică a
acestora nu s-a realizat neexistând interes din partea Primăriei care revendică
întreaga suprafaţă de teren, respectiv şi cea pe care proprietarul tabular era
Statul Român până la predarea către Consiliul Judeţean Mureş.
Referitor la proiectul ,,Strada
de legătură între Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Mureş şi str.Livezeni” în urma analizei documentaţiei
am constatat faptul că proiectul a fost retras de la finanţare ca urmare a
Ordinului Ministerului Mediului şi de Dezvoltare Durabilă nr.2387/2011 privind
regimul de arie naturală protejată a siturilor de importanţă comunitară, ca
parte integrală a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România, declararea
zonei de pădure inclusă în proiect ca arie protejată şi implicit neavizarea de
către mediu a acestui proiect.
Având în vedere faptul că
municipiul nu a procedat la schimbarea proiectului tehnic cu schimbarea
traseului care să nu fie afectat de situl Natura 2000, precum şi faptul că s-au
accesat fonduri nerambursabile pe alte proiecte privind reabilitare drumuri
municipale, acest proiect nu poate fi continuat decât prin reluarea întregii
documentaţii tehnice, modificarea traseului şi accesarea fondurilor
nerambursabile în baza unei noi cereri de finanţare .
În acest sens am propus
schimbarea proiectului tehnic, traseul pe liziera pădurii şi renunţarea la
cheltuieli inutile privind defrişarea pădurii respectiv a 7 ha de teren având în vedere
în primul rând protecţia mediului la nivelul municipiului care impune plantări
şi împăduriri, nicidecum defrişări sortite unor fantezii imobiliare
irealizabile.
Referitor la
Staţiunea de cercetare dezvoltare pentru creşterea
animalelor de blană.
Având
în vedere demersurile iniţiate de către municipiul Tîrgu Mureş privind
preluarea unor construcţii şi teren situate în Tîrgu Mureş, str. Între Movile,
nr.1, încă din anul 2010 precum şi hotărârea Consiliului de Administraţie al
Regiei Naţionale a Pădurilor Romsilva, care a analizat şi aprobat în şedinţa
din 18.12.2012 ,,Nota de propuneri privind încetarea activităţii la Staţiunea de cercetare-dezvoltare
pentru creşterea animalelor de blană Tîrgu Mureş şi aprobată conform hotărârii
nr.15/18.12.2012 privind demersurile de încetare a activităţii până la
aprobarea desfinţării unităţii prin lege”, am reiterat prin adresa nr.161/2013
Ministerului Mediului şi Pădurilor şi Regiei Naţionale a Pădurilor Romsilva.propunerile
municipiului Tîrgu Mureş de a prelua în domeniul public al Municipiului Tîrgu
Mureş şi administrarea Consiliului Local Municipal Tîrgu Mureş terenul şi construcţia
conform HCL nr.427/2010.
Astfel, municipiul Tîrgu Mureş a depus
pentru acest proiect în cursul anului 2013 cererea de finanţare a valorii
totale a proiectului de 45 mil lei din care contribuţia proprie a municipiului
este de 19 mil. lei, durata de implementare 19 luni după semnarea contrcatului
de finanţare, dacă va trece de faza de evaluare şi va fi acceptat proiecul la
finanţare.
Prin activitatea administrativă
desfăşurată am participat în calitate de reprezentant al municipiului Tîrgu
Mureş la acţiuni, manifestări cu caracter administrativ, social, economic,
cultural, religios şi educativ şi anume:
- Lansare proiect - ,,Legende Europene” - Gimnaziul Liviu Rebreanu - 23.01.2013;
- Masa rotundă cu titlul ,,Modele de bune
practici privind dezvoltarea comunitară prin propriile forţe” organizat de Liga ,,Pro Europa” în colaborare cu Agenţia
Naţională pentru Romi - 24.01.2013;
- Depunere de coroane la Statuia lui Alexandru Ioan
Cuza cu ocazia aniversării a 154 de ani de la Unirea Principatelor
Române - Inspectoratul de Poliţie Judeţean Mureş - 24.01.2013;
- Dezbatere pe tema proiectelor de
dezvoltare a judeţului Mureş, organizată de Consiliul Judeţean Mureş şi
Instituţia Prefectului Mureş;
- Simpozionul didactic ,,Creativitate şi
inovaţie în educaţie” organizat de Casa Corpului Didactic Mureş, Universitatea ,,Petru
Maior” şi Inspectoratul Şcolar Judeţean - 18.03.2013;
-
Adunare Generală CNSLR ,,Frăţia” - 19.03.2013;
- Campania pentru reducerea mortalităţii
infantile ,,Bun venit pe lume” organizată de Secţia de Neonatologie Prematuri a
Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Mureş - 04.04.2013;
- Festivitatea prilejuită de Zilele
Liceului Teoretic ,,Gheorghe Marinescu” - 05.04.2013;
- Întâlnire
- Preventoriu copii TBC - 08.04.2013;
- Concurs
creaţie literară în limba rromani ,,Ştefan Fuli” organizat de Inspectoratul
Şcolar Judeţean - 11.04.2013;
-
,,Aniversarea primilor 20 de ani Ambient” - 19.04.2013;
- Conferinţa ,,Forţa
Argumentului, o şansă pentru un dialog public eficient” organizată de Academia
de Advocacy - 26.04.2013;
- Depunere
de coroane - 06.05.2013;
- Conferinţa ,,Regionalizarea României - între
tradiţie şi model european” organizată de Universitatea ,,Petru Maior”- 24.05.2013;
-
Festivitatea de absolvire - Grup Şcolar Aurel Vlaicu - 31.05.2013;
- Festivitatea de absolvire Liceul Tehnologic
,,Gheorghe Marinescu”;
- Stadiu de formare a Centrului Regional al
Francofoniei pentru Europa Centrală şi Orientală organizat de Inspectoratul
Şcolar Judeţean Mureş -03.06.2013;
-
Şedinţa festivă a Consiliului Judeţean
Mureş dedicată Aniversării Centenarului Palatului Culturii - 07.06.2013;
- Depuneri
coroane - Ziua Eroilor - 13.06.2013;
- Inaugurare
LIDL - 19.06.2013;
- Conferinţa de Închidere Campania Ocupare
,,Eşti la un pas de angajare” - Regiunea Centru Tîrgu Mureş - 01.08.2013;
- Centenarul Palatului Culturii organizat de
Consiliul Judeţean Mureş - 07.09.2013;
- Moment aniversar al Liceului Tehnologic
Electromureş - ,,40 de ani de existenţă şi activitate didactică” - 03.10.2013;
- Lansare
de carte - Asociaţia HIFA - 04.10.2013;
- Şedinţă de lucru - Federaţia Asociaţiilor de
Proprietari - 09.10.2013;
- Seminar
,,Management deşeuri” organizat de
Consiliul Judeţean Mureş - 11.10.2013;
- Prezentarea vehiculelor din gama Dacia
adaptate pentru utilizări specifice
eveniment organizat de Renault Techmologie Roumanie S.R.L. - 24.10.2013;
- Lansare
album ,,Palatul Culturii din Tîrgu Mureş 1908 - 1913” organizat de Consiliul Judeţean Mureş - 24.10.2013;
- Festivitate
de premiere a Concursului Interjudeţean de Matematică - Colegiul ,,Alexandru
Papiu Ilarian” - 26.10.2013;
- Sesiune
cu tema ,,Administraţia publică locală - promotor al egalităţii de şanse şi
nondiscriminării în Europa diversităţii” eveniment organizat de Asociaţia
Romano ButiQ - 06.11.2013;
-
Conferinţă - Fundaţia Alpha Transilvană - 06.11.2013;
- Campania ,,Elimină Ura” de marcare a ,,Zilei Internaţionale Împotriva Fascismului
şi Antisemitismului” - Asociaţia Divers - 08.11.2013;
- Masa
festivă de binefacere ,, Lăsatul secului” organizată de Parohia Ortodoxă
Tg.Mureş XIV - 14.11.2013;
- Concert caritabil cu ocazia Zilei
Internaţionale a Persoanelor cu Dizabilităţi organizat de Asociaţia Persoanelor
cu Dizabilităţi Locomotorii - 03.12.2013;
- Spectacol caritabil organizat de voluntarii
SNAC - Asociaţia Children”s High Level Group (CHLG) – 04.12.2013;
- ,,Aniversarea unui secol de la construirea
primului baraj de priza in Tirgu Mureş” eveniment organizat de Adminstraţia
Bazinală de Apă Mureş - 05.12.2013;
- ,,50 de ani de la infiinţare” eveniment
organizat de Universitatea Cultural
Ştiinţifică” - 12.12.2013;
- ,,90 de
ani de la crearea primului automobil aerodinamic” eveniment organizat de Liceul Tehnologic Aurel Persu - 13.12.2013;
- Bilanţ, raport de activitate a Inspectoratului
pentru Situaţii de Urgenţă ,,Horea” - 18.12.2013;
- am participat la acţiunile de binefacere ,,donează
câteva ore din timpul tău” organizat de Rotaract Club Teka şi Zanza în calitate de
voluntar- 20.12.2013.
În încheierea raportului privind activitatea
desfăşurată în cursul anului 2013, consider că încă sunt multe lucruri de făcut
şi mă voi strădui ca în activitatea pe care o voi desfăşura în anul 2014 să
continui toate proiectele începute şi activitatea în cadrul comisiilor
speciale, astfel încât experienţa, disponibilitatea pentru munca pe care o fac
cu pasiune, probitatea mea morală, perseverenţa şi dorinţa de a fi mereu
alături de cei ce m-au ales, permanent receptivă la nevoile acestora, dublate
de sprijinul şi organizarea echipei
Partidului Naţional Liberal, vor face ca nici un efort fizic, intelectual sau
material să nu fie prea mare atunci când acţiunile sunt îndreptate spre cei
aflaţi la nevoie, spre concetăţenii mei.
Toate
acestea sunt motivaţii ce mă determină să merg mai departe chiar şi în
condiţiile date, să apreciez că rezultatele viitoare vor fi superioare celor
prezentate până acum, pe măsura rigorilor cetăţenilor ce aşteaptă mai mult şi
mai bine de la cei pe care i-au ales să-i reprezinte şi în care au investit
încredere şi speranţa de mai bine.
Viceprimar Tîrgu
Mureş
Ec.
Ciotlăuş Ionela-Claudia .2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu