I. Proiectele viceprimarului Ionela Ciotlăuş
1.Proiect de hotărâre privind realizarea investiţiilor
amânate în cuantum de aproximativ 1,7 mil. EUR.
Proiectul a fost iniţiat ca urmare a nevoii urgente de
,,salubrizare” a oraşului care zace în gunoaie împrăştiate în preajma
blocurilor ca urmare a nerealizării planului de investiţii de către operator,
respectiv platforme ecologice de colectare şi containere dimensionate cu
cantităţi efective de deşeuri menajere eliminate de consumatorii casnici.
2.Proiect de hotărâre privind demararea procedurilor
legale privind înfiinţarea şi organizarea comisiei de eliberare a
autorizaţiilor de construcţii.
Proiectul a fost
iniţiat în vederea simplificării autorizării în raport cu interesul
cetăţeanului având scop debirocratizarea şi scutirea cetăţeanului de a se
adresa în obţinerea avizelor direct furnizorilor de utilităţi, precum şi
scurtarea termenelor de eliberare a autorizaţiilor de construcţie care poate să
dureze chiar şi până la 2 ani. Comisia astfel constituită din reprezentanţi ai
serviciului de urbanism, arhitect şef şi reprezentanţi ai furnizorilor de utilităţi iar reprezentanţii serviciilor
publice deconcentrate vor analiza la sediul Primăriei aceste proiecte şi vor
transmite avizul în cadrul Comisiei.
3. Proiect de hotărâre privind măsuri de realizare a
planului de prevenţie şi gestionare a situaţiilor de urgenţă în caz de
incendiu.
Proiectul a fost iniţiat ca urmare a numărului mare de
intervenţii dar şi a situaţiilor complexe de acces a autospecialelor de
intervenţii în mediul urban pe străzile înguste greu accesibile şi evident
cantitatea de carburant necesară efectuării intervenţiilor.
Proiectul prevede alocarea sumelor necesarului de
carburant de 700 litri/lunar pentru Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă
,,Horea” al judeţului Mureş cât şi achiziţionarea unei autospeciale complexe de
intervenţii de mică capacitate în vederea dotării Serviciului Voluntar pentru
Situaţii de Urgenţă, precum şi cofinanţarea cu suma de 16.000 lei în vederea
achiziţionării unei autospeciale din Marea Britanie.
II. Alte proiecte inițiate de executivul Primăriei pentru ședința ordinară din 16.04.2014
1. Proiect de rectificare bugetară pozitivă cu
suma de aproximativ 8 mil.EUR respectiv 37 mil.lei care va întregi bugetul la
suma totală de 502 mil. lei. Repartizarea sumelor provenite din rectificare se
repartizează la nivelul cheltuielilor prin suplimentare:
- la capitolul
bunuri şi servicii cu 16 mil.lei;
- la capitolul
asistenţă socială se alocă suma de 0,3 mil. lei;
- la capitolul
sport se alocă suma de 1,8 mil.lei;
- la capitolul Proiecte cu finanţare din fonduri externe
nerambursabile se alocă 3,2 mil.lei;
- la capitolul
investiţii se alocă suma de 16 mil. lei.
2. Proiect privind aprobarea rețelei școlare,
proiect ce prevede următoarele modificări:
- pierderea personalităţii juridice a Liceului ,,Aurel
Perşu” deci desfiinţarea lui ca entitate juridică şcolară separată şi arondarea
acestuia la Liceul
,,Gheorghe Şincai”;
- propunerea de
înfiinţare a unui colegiu romano
catolic;
- arondarea unor grădiniţe la unităţile şcolare şi
pierderea personalităţii juridice a acestora.
3.Proiect de valorificare a bunurilor mobile aflate în
clădirile centralelor termice prin dezmembrarea acestora şi vânzarea prin
negocierea ofertelor depuse de potențialii cumpărători interesați iar în urma
acestor demersuri bunurile rămase nevalorificate în urma negocierii vor fi
declasate şi casate, respectiv renunțându-se astfel la conservarea
patrimoniului centralizat de termie.
4.Proiect de schimbare a viceprimarului Ionela
Ciotlăuş.
Acest proiect este iniţiat de primar, este nelegal,
nemotivat şi neconstituţional. Raportul care însoţeşte proiectul este act
administrativ neconstituţional şi nelegal reprezentând un abuz în serviciu al
secretarului şi directorului juridic semnatari ai acestui raport.
În calitate de viceprimar am solicitat revocarea celor
două documente invocând prevederile legale respectiv prevederile Legii
nr.393/2004 privind Statutul Aleşilor Locali, lege specială aplicabilă, de
asemenea am transmis o petiţie instituţiei Avocatului Poporului local care la
rândul lui a sesizat adjunctul Avocatului Poporului cu mandat de reprezentant
al acestei instituţii cât şi adjunctul pe problema drepturilor omului.
Referitor la declaraţiile edilului de motivare a acestei
iniţiative iresponsabile şi mincinoase, nedemne de un primar vin cu următoarele
precizări:
Dacă în opinia edilului ,,A nu face nimic” înseamnă: A nu
fura, a nu minţi, a nu înşela, a nu risipi banii publici, a nu-ţi bate joc de
cei care te-au ales: Atunci eu acest lucru am făcut.
În calitate de viceprimar consider că ceea ce îl mână pe
primar în această iniţiativă ilegală şi imorală sunt interesele mărunte – Cei
30 de arginţi ai trădării lui Iuda – precum şi dezinteresul faţă de oraş, faţă
de un ales local sau faţă de cetăţean.
În calitate de viceprimar mi-am pus toată munca şi
priceperea în slujba rezolvării problemelor cetăţenilor cât şi în vederea
protejării intereselor lor, de aceea la proiectele care nu coincideau acestor
interese m-am opus după cum urmează:
- Nu am fost de
acord cu majorări de taxe şi impozite şi nici cu taxe noi.
- Nu am fost de
acord cu creşterea continuă a preţului la apă.
- Nu am fost de
acord cu închiderea şcolilor.
- Nu am fost de acord cu achiziţia ineficientă şi
insuficientă a unor containere de lux şi a unor cârciumi.
- Nu am fost de
acord cu risipirea banilor publici la cluburi private.
- Nu am fost de
acord cu un buget ineficient, insuficient la funcţionare, un buget copiat an de
an fără un management adecvat al resurselor fără ca el să se pună în aplicare.
- Nu am fost de
acord cu plata cu întârziere a colaboratorilor şi a asistaţilor sociali.
De asemenea am făcut nenumărate demersuri şi anume:
- Am cerut vehement plata burselor şcolare.
- Am cerut rezolvarea situaţiei juridice a şcolilor
retrocedate şi prezervarea viitorului acestor şcoli în imobilele respective sau
în alte imobile.
- Am cerut transparenţă în procesul legislativ şi
executiv.
- Am cerut rapoarte de control pentru a se vedea
deficienţele spre a putea fi remediate.
- Am cerut dotarea cabinetelor şcolare administrate de
Primărie.
- Am cerut revizuirea contractelor de concesionare a
serviciilor publice în favoarea municipiului nu a operatorilor şi îmbunătăţirea
serviciilor de salubrizare, transport, parcare etc.
Faţă de toate cele relatate, ca fiind activităţi
desfăşurate considerate a fi nefăcute sau în dezavantajul cetăţenilor de către
edilul şef, în calitate de viceprimar pun la dispoziţie toate documentele
probatoare aflate aici la sediul instituţiei.
În încheiere vreau să mulţumesc tuturor tîrgumureşenilor
pentru sprijin şi pentru mesajele frumoase de susţinere primite, de asemenea
doresc să urez tuturor tîrgumureşenilor Sărbători fericite şi luminate alături
de familiile lor în pace şi sănătate.
Viceprimar
Ec.Ionela Ciotlăuş
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu