În conformitate cu prevederile art.51, alin.4. din
Legea nr.215/2001 cu privire la administraţia publică locală depun prezentul
raport în calitate de viceprimar al Municipiului Tîrgu Mureş.
Debutul activităţii mele în legislativul Autorităţii
Publice Locale a Muncipiului Tîrgu Mureş îl constituie şedinţa din data de
22.06.2012 de constituire şi validare a mandatelor consilierilor locali aleşi
în urma Alegerilor Locale din 10 iunie 2012, din partea Partidului Naţional
Liberal în cadrul Uniunii Social Liberale.
Hotărârea nr.5/2012 adoptată în cadrul acestei şedinţe
a constituit alegerea şi validarea mandatului meu de viceprimar.
Pornind de la importanţa majoră pe care o ocupă
într-un stat administraţia publică, de la rolul important al ,,Alesului local”
dar şi al ,,cetăţeanului” ca principal beneficiar al serviciului public voi
prezenta analiza activităţii mele de viceprimar ales, în cursul anului 2012.
Respectând întocmai Jurământul depus la validare, de a
respecta Constituţia şi legile ţării, de a face cu bună credinţă tot ceea ce
stă în puterea şi priceperea mea pentru binele locuitorilor Municipiului Tîrgu
Mureş, am dedicat toată munca şi priceperea mea tuturor cetăţenilor
tîrgumureşeni, comunităţii în ansamblul ei, acţionând în scopul identificării
nevoilor acestora şi în scopul îmbunătăţirii calităţii vieţii în Municipiul
Tîrgu Mureş.
Pentru realizarea acestui deziderat am studiat şi
mi-am însuşit principiile administraţiei publice locale stipulate de Legea
nr.215/2001. Am acţionat în tot ceea ce am întreprins în conformitate cu
Regulamentul de Organizare şi Funcţionare a Consiliului Local şi cu normele
legale în vigoare, respectându-le cu stricteţe.
Până în prezent, am participat la toate şedinţele
ordinare şi extraordinare, atât ale Consiliului Local al Municipiului Tîrgu
Mureş, cât şi cele ale Comisiilor de specialitate a căror membră sunt, în
cadrul acestora am manifestat un comportament activ şi pozitiv prin activitatea
mea proprie, fără a îngreuna în nici un fel desfăşurarea acestora în condiţii
civilizate, la subiectul de pe ordinea de zi, intervenind, în mod pertinent,
contribuind în mod eficient, argumentat la perfecţionarea şi amendarea unor
proiecte de hotărâri, mi-am formulat şi exprimat
opiniile faţă de conţinutul proiectelor dezbătute în plenul Consiliului Local
prin prisma utilităţii şi necesităţii acestora, opinii bazate pe regulile şi
valorile fundamentale pe care un ales local ar trebui să le respecte şi să le
aplice.
Am activat în următoarele comisii
în calitate de reprezentant al Consiliului Local:
- secretar al Comisiei de studii, prognoze economice, sociale, buget finanţe
şi administrarea domeniului public şi
privat al municipiului Tîrgu Mureş;
-
membru în Comisia
locala de avizare a cererilor de organizare a adunărilor publice;
-
membruu în Comisia
pentru analiza solicitărilor de locuinţe sociale, de necesitate şi chirie fond
de stat în vederea închirierii;
-
membru în Comisia
nominalizată pentru evaluarea situaţiei tehnice, economice şi juridice a
imobilului situat în str. Revoluţiei nr.9 (clădire veche a Liceului de Artă)
extinsă la nivelul tuturor unităţilor de învăţământ retrocedate cultelor;
-
membru în Comisia de jurizare a proiectelor depuse în
baza Legii nr.34/1998, referitor la acordarea unor subvenţii asociaţiilor şi
fundaţiilor române cu personalitate juridică, care înfiinţează şi administrează
unităţi de asistenţă socială;
-
preşedinte al Comisiei nominalizate pentru preluarea
,,bunurilor de retur” şi a ,,bunurilor de preluare” din partea Municipiului
Tîrgu Mureş ca urmare a încetării efective a contractului de delegare
nr.301/2010 a gestiunii serviciului public de alimentare cu energie termică în
sistem centralizat de la S.C. E-Star
Mureş Energy S.A.;
-
membru în Comisia de licitaţii pentru spaţii la Administraţia
Pieţelor;
-
preşedinte al Comisiei pentru întocmirea documentelor
legale în vederea instituirii unui Management Energetic al obiectivelor de
interes public prin Parteneriat Public Privat;
-
membru în Comisia
pentru efectuarea procedurii de achiziţie în proprietatea Municipiului Tîrgu
Mureş a unor locuinţe sociale;
-
membru în Comisia de predare-preluare a unităţilor
locative achiziţionate de Municipiul Tîrgu Mureş în baza HCL nr.91/2012;
-
membru în Comisia
constituită în vederea vânzării prin licitaţie publică a imobilelor aflate în
proprietatea privată a municipiului Tîrgu Mureş;
-
membru în Comisia
de predare către operatorul S.C. Compania Aquaserv S.A. a noilor mijloace fixe
aferente serviciului de alimentare cu apă şi canalizare, din domeniul public al
municipiului realizate prin investiţii derulate de operator, recepţionate în
anii 2011-2012;
-
membru în Comisia de restituire a unor mijloace fixe
concesionate către S.C. Compania Aquaserv S.A., trecerea acestora din domeniul
public în cel privat a municipiului şi scoaterea lor din funcţiune, în vederea
valorificării acestora;
-
membru în
Consiliul Director al ADI ECOLECT Mureş;
-
membru în
Consiliul Ştiinţific al Universităţii Cultural Ştiinţifice;
-
am fost mandatată de Consiliul Local să semnez contractul
de delegare a gestiunii serviciului de termie cu S.C. Locativ S.A., contract
semnat la data de 08.10.2012;
-
membru în Consiliul de Administraţie al Grupului Şcolar
Gheorghe Marinescu;
-
membru în Consiliul de Administraţie al Grădiniţei cu
Program Prelungit ,,Dumbrava Minunată”.
Activitatea mea în cadrul
comisiilor amintite a fost una proactivă, având în vedere familiarizarea mea cu
problemele municipiului cât şi experienţa managerială şi profesională a
subsemnatei astfel încât o parte din misiunile care mi-au fost încredinţate au
fost finalizate cu succes şi eficienţă iar cealaltă parte este în curs de
desfăşurare, finalitatea activităţii în cadrul acestora fiind efectuată în
cursul anului 2013 sau cu caracter permanent de desfăşurare a activităţii.
O altă componentă a activităţii
mele este cea a audienţelor publice care s-a desfăşurat conform Regulamentului
de acordare a audienţelor în programul de audienţe convenit cât şi în afara
acestuia, audienţe publice acordate unui număr de 338 persoane.
Sesizările primite în urma
audienţelor au fost repartizate direcţiilor de specialitate în vederea
soluţionării şi motivării în cazul celor care nu au fost soluţionate.
Toate activităţile mele ca
viceprimar au fost centrate pe necesităţile tîrgumureşenilor, în vederea
contactului privind problemele multiple pe care le au aceştia, precum şi spre
soluţionarea acestora. Un lucru esenţial al activităţii mele a fost menţinerea
unui contact strâns cu cetăţenii, pentru a oferi proiecte cât mai relevante şi
soluţii din cele mai potrivite.
În cele 6 luni de mandat am avut
dezbateri comunitare repetate în toate cartierele la care au participat sute de
cetăţeni interesaţi de problemele şi soluţiile comunităţii de care aparţin.
Pentru rezolvarea problemelor
locale care datorită barierelor dictatoriale dispuse de primar nu au putut fi
soluţionate de Autoritatea Publică Locală, am iniţiat sesizări faţă de
celelalte Instituţii ale statului precum: Instituţia Prefectului Mureş,
Consiliul Judeţean Mureş, Guvernul României, Ministere şi Instituţii
Deconcentrate.
În conformitate cu dispoziţia primarului nr.1921 din
02.07.2012 privind delegarea unor atribuţii ale primarului către viceprimar,
mi-au fost delegate următoarele atribuţii:
-
coordonarea serviciilor
publice municipale: Serviciul public de asistenţă socială; Cabinetele şcolare
şi Creşele;
-
coordonarea
activităţii şi procedurii de executat de competenţa Autorităţii Publice Locale
în relaţia cu Consiliul Judeţean Mureş, pentru realizarea proiectului
,,Managementul Deşeurilor din judeţul Mureş”;
-
efectuarea
demersurilor legale pentru continuarea procedurii necesare proiectului ,,Strada
de legătură între Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Tîrgu Mureş şi str.
Livezeni”;
-
reprezentarea
Autorităţii Publice Locale în relaţia cu Consiliul Judeţean Mureş, în
realizarea unui consens pentru stoparea procedurilor din justiţie şi
soluţionarea pe cale administrativă a litigiului legat de imobilul din Tîrgu
Mureş, str. Gh.Marinescu, nr.50.
La data de 04.07.2012 în conformitate cu dispoziţia
primarului nr.1934, mi-au fost delegate atribuţii privind luarea măsurilor ce
se impun pentru soluţionarea problemelor din domeniul energiei termice în
municipiu şi analiza stadiului contractului de delegare a gestiunii serviciului
public de alimentare cu energie termică.
Menţionez faptul că deşi mi-au fost repartizate
atribuţii din partea primarului, acesta nu a asigurat cadrul legal şi normal de
desfăşurare a activităţii administrative ce urma să o desfăşor.
Astfel, nu s-a atribuit un birou de desfăşurare a
activităţii în sediul Primăriei, nu s-a repartizat ştampila care să parafeze
semnătura pe documentele iniţiate de subsemnata, mai mult a adresat o notificare tuturor instituţiilor
deconcentrate în vederea interzicerii colaborării cu subsemnata, de asemenea
aceeaşi notificare s-a transmis direcţiilor de specialitate din aparatul
executiv şi societăţilor aparţinând Consiliului Local.
Menţionez faptul că nu am fost invitată în toată
această perioadă la nici o şedinţă operativă privind activitatea Primăriei, nu
am fost invitată la nici un eveniment organizat de Primăria Tîrgu Mureş. Toate
acestea fiind contrare uzanţelor de până acum în cadrul Primăriei.
Cu toate acestea, nu am răspuns ostilităţilor şi mi-am
desfăşurat activitatea în vederea realizării atribuţiilor primite de la primar,
Consiliul Local şi cetăţenii muncipiului.
În exercitarea atribuţiilor primite am desfăşurat
următoarele activităţi principale: - şedinţe operative de lucru cu serviciile
subordonate, adrese de corespondenţă internă şi externă şi vizite pe teren.
În ceea ce priveşte exercitarea atribuţiilor voi
relata în cele ce urmează punctual pe fiecare subiect, măsurile întreprinse de
subsemnata.
Referitor la relaţia cu Consiliul Judeţean Mureş în
ceea ce priveşte derularea proiectului ,,Managementul Deşeurilor din judeţul
Mureş”, am constatat următoarele
deficienţe majore, asupra cărora direcţiile de specialitate şi cei care au
atribuţii în acest serviciu, nu le remediază, cu toate că au fost semnalate
deja în repetate rânduri, cu toate că nu se respectă prevederile legale.
Astfel, vă aduc la cunoştinţă următoarele:
- depozitul actual de deşeuri este neconform şi trebuia închis din 2009, astazi
încă se depozitează deşeuri nu doar din
Tîrgu-Mureş ci din mai multe zone ale judeţului, fără a întreprinde măsuri
concrete de începerea închiderii
acestuia;
- s-a întârziat licitaţia şi desigur astfel şi
începerea execuţiei lucrărilor privind realizarea drumului de acces la
amplasamentul construcţiei staţiei de transfer, sortare, compostare,
compactare-ambalare deşeuri menajere;
- nu s-a demarat proiectul instalaţiilor
electrice şi nu sunt aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai instalaţiilor electrice
necesare;
- staţia de preepurare nou construită şi
finalizată, nu este funcţională, fără justificări tehnice operative, cu toate
că s-a luat un credit pentru susţinerea
financiară şi plătim dobânzi foarte mari;
- împotrivirea permanentă a oamenilor
din Vălureni;
- acţiunea de expropriere nu este
finalizată şi s-au constatat zone afectate de construcţia drumului care nu au
intrat în procedura exproprierii, prin
suprapunerea culturilor cu drumul existent , astfel datele din teren nu mai coincid cu hartiile
cadastrale;
- nu s-a obţinut acordul
titularului dreptului de concesiune în
conformitate cu prevederile HCL nr.121/29.05.2012 şi nu s-a semnat actul
adiţional de modificare a contractului de
delegare care impune la finalizarea proiectului integrat de preluare a
gestiunii de către Asociaţia de dezvoltare intercomunitară ECOLECT Mureş.
Referitor la imobilul situat în Tîrgu Mureş str. Gh.
Marinescu nr.50, imobil care face
obiectul unui litigiu desfăşurat între primarul municipiului Tîrgu Mureş în contradictoriu
cu Guvernul României judeţul Mureş-prin preşedintele Consiliului Judeţean Mureş
şi intervenienţii Ministerul Internelor şi Reformei Administrative şi
Ministerul Sănătăţii Publice, vă fac cunoscut următoarele aspecte sesizate în
perioada de documentare:
-
acest imobil, în
urma H.G. nr.867/2002 a fost transmis din domeniul privat al statului şi din
administrarea Ministerului Sănătăţii
domeniului public al judeţului Mureş si in administrarea Consiliului
Judeţean;
-
în conformitate cu
prevederile H.G. nr.867/2002, art.2 ,, Darea în administrare, concesionare,
închiriere şi schimbarea destinaţiei imobilelor transmise, se pot realiza numai
în condiţiile legii şi cu acordul Ministerului Sănătăţii şi Familiei şi al
Ministerului Administraţiei Publice”;
- primarul municipiului susţine vătămarea
dreptului de proprietate a acestor terenuri cu toate că la data transmiterii
imobilelor înscrise la poziţiile nr.282, 283, 284, 287 şi 291 din Anexa la
H.G.R. nr.867/2002 în proprietatea judeţului Mureş, titularul
dreptului de proprietate era Statul Român şi nu Municipiul Tîrgu Mureş,
- referitor la conformitatea şi legalitatea
veridicităţii documentaţiei cadastrale de întăbulare, Instanţa de judecată s-a
pronunţat în mod irevocabil în dosarul nr.1784/320/2007, finalizat prin Decizia
nr.218/R/2011 a Curţii de Apel Mureş, în sensul menţinerii ca fiind legală si
temeinică încheierea de CF prin care
Consiliul Judeţean Mureş si-a intabulat dreptul de proprietate publica a
judeţului Mureş asupra imobilului.
Imobilul din Tîrgu Mureş, str.
Gh. Marinescu nu este în patrimoniul oraşului aşa cum se formulează în adresa
nr.28942/638/10.07.2012, soluţionarea amiabilă a acestui litigiu este posibilă
doar prin retragerea de către reclamant, respectiv Primarul Municipiului, a acţiunii din
justiţie.
Referitor la proiectul
,,Strada de legătură între Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Mureş şi
str.Livezeni” în urma analizei documentaţiei am constatat faptul că proiectul a fost
retras de la finanţare ca urmare a Ordinului Ministerului Mediului şi de
Dezvoltare Durabilă nr.2387/2011 privind regimul de arie naturală protejată a
siturilor de importanţă comunitară, ca parte integrală a reţelei ecologice
europene Natura 2000 în România, ordin în care este cuprinsă la pag.323 Pădurea
Tîrgu Mureş Unitate Administrativ Teritorială cu un procent de 8 %.
Având în vedere faptul că
municipiul nu a procedat la schimbarea proiectului tehnic cu schimbarea
traseului care să nu fie afectat de situl Natura 2000, precum şi faptul că s-au
accesat fonduri nerambursabile pe alte proiecte privind reabilitare drumuri
municipale, acest proiect nu poate fi continuat decât prin reluarea întregii
documentaţii şi modificarea traseului.
M-am implicat activ în identificarea problemelor
termiei şi am găsit soluţii pentru reluarea furnizării agentului termic,
însă, după numai câteva zile, din dispoziţia primarului, această atribuţie mi-a
fost retrasă pe motivul că aş fi adus atingere imaginii publice a Autorităţii
Publice Locale.
Nimic mai fals! În realitate adevărata problemă a fost
următoarea: de mai mulţi ani, Primăria a manageriat insuficient, investind
haotic în acest sistem centralizat, achiziţionând centrale noi fără a investi
în reabilitarea reţelelor de distribuţie. De asemenea, un alt factor a fost
neachitarea de către Primărie a subvenţiilor necesare acoperirii preţului de
producţie faţă de preţul de furnizare a populaţiei, fapt care a generat litigii
cu furnizorul E-ON Energie România SA şi intrarea în incapacitate de plată sau
în insolvenţă a societăţilor care au administrat în toţi aceşti ani, sistemul
centralizat.
Am relatat toate acestea public, bazându-mă pe
documente şi pe adevăr, iar rezultatul a fost retragerea atribuţiilor
subsemnatei.
La fel ca şi în problemele termiei, m-am implicat activ
şi am tratat cu spirit civic şi bună credinţă problema gravă a incendiului la blocul cu
zece etaje din B-dul 1848.
Am solicitat Serviciului de Asistenţă Socială să
efectueze urgent anchetele sociale necesare acordării unor ajutoare de urgenţă
familiilor afectate grav de respectivul incendiu, am solicitat primarului să
dispună urgent măsuri de remediere a defecţiunilor tehnice ivite, iar
rezultatul măsurilor dispuse de subsemnata a fost o scrisoare calomnioasă la
adresa mea, adresată locatarilor acelui bloc şi retragerea atribuţiilor din
domeniul protecţiei sociale, de către domnul primar.
Dar, cu toate acestea am iniţiat primul proiect de
hotărâre ,,privind acordarea unui ajutor de urgenţă în vederea acoperirii pagubelor produse de incendiul din data de
07.07.2012 la blocul de locuinţe din B-dul 1848, nr.48”.
Astfel, proiectul a fost adoptat în Consiliul Local,
un număr de 20 familii afectate direct şi grav de incendiu au primit un ajutor
umanitar în valoare de 1.500 lei şi s-au demarat lucrările de reabilitare a
faţadei exterioare a blocului.
M-am implicat activ în rezolvarea problemei
incidentului privind surparea tavanului în incinta imobilului Liceului de Artă,
imobil retrocedat Bisericii Catolice, fapt ce a generat ,,abandonul” investiţiilor
necesare în consolidarea şi amenajarea acelui imobil de către Primăria Tîrgu
Mureş.
Am iniţiat un proiect de hotărâre privind măsuri
urgente de realizare a lucrărilor de intervenţie prin aducerea la starea
iniţială structural-arhitecturală a faţadei clădirii şi structurii de
rezistenţă a acesteia, proiect care
însă nu a beneficiat de viza de legalitate a d-nei secretar, cu toate că era
bazat pe prevederile Legii nr.153/2011.
Cu toate acestea prin efortul Comisiei de analiză a
situaţiei din str. Revoluţiei nr.9 la
Liceul de Artă, am reuşit să negociem încheierea contractului
de închiriere care era expirat şi acceptul Bisericii Catolice de a compensa
datoria chiriei restante neachitate de Primărie cu lucrările de intervenţie
necesare.
De asemenea pornind de la conceptul ,,Şcoala înseamnă
viitorul”, studiind datele referitoare la situaţia patrimoniului şcolar
tîrgumureşean afectat de deciziile de retrocedare a unor imobile (Gimnaziul
Europa, Liceul de Artă, Liceul Bolyai şi Liceul Unirea) aparţinând cultelor
religioase, imobile ce deservesc activitatea instructiv-educativă, am
considerat că se impune o reevaluare a întregului patrimoniu şcolar
tîrgumureşean prin conceperea unei strategii privind infrastructura şcolară în
Tîrgu Mureş.
Necesitatea şi oportunitatea acestei strategii derivă
din situaţia actuală a acestor şcoli care stau sub semnul incertitudinii din
punct de vedere economic, juridic şi tehnic a spaţiilor de desfăşurare a
procesului didactic. Cu toate acestea de peste şase ani, de când acestea au
fost retrocedate nu s-a adoptat nici o decizie de reîntregire a patrimoniului
şcolar.
Din analiza cost beneficiu a propunerilor privind
adoptarea unei strategii pentru infrastructura şcolară, am identificat şi
urmează ca în anul 2013 să adoptăm o decizie, în acest sens, având următoarele
patru variante:
1)
Varianta 0 (fără
investiţii) şi anume cea de restructurare prin redistribuirea unităţilor de
învăţământ prin comasarea acestora în cadrul structurii existente din
proprietatea publică a municipiului.
2)
Varianta cu
investiţie minimă care presupune încheierea pe termen lung a unui contract de
închiriere şi investiţii în reabilitarea imobilelor cu recuperarea din
cuantumul chiriilor a acestor cheltuieli.
3)
Varianta cu
investiţie medie care presupune achiziţionarea imobilelor retrocedate.
4)
Varianta cu
investiţie maximă care presupune construirea în regim de maximă urgenţă cu
termen de finalizare sub un an a unui campus şcolar.
Problema soluţionării situaţiei acestor patru unităţi
de învăţământ a fost una din priorităţile activităţii mele având în vedere
importanţa majoră care se impune pentru conservarea viitorului şcolar în Tîrgu
Mureş.
Am iniţiat proiectul de hotărâre privind scutirea
de la plata impozitului pe clădiri a proprietarilor apartamentelor din
blocurile de locuinţe şi a imobilelor care au executat lucrări de intervenţie
pe cheltuiala proprie pentru creşterea performanţei energetice şi a celor care
au executat lucrări cu privire la creşterea calităţii arhitectural-ambientale.
Necesitatea acestui proiect de hotărâre derivă din
nevoia de îmbunătăţire a performanţei energetice şi arhitectural-ambientale a
clădirilor cât şi insuficienţa fondurilor publice locale necesare realizării
acestor investiţii, pentru susţinerea acestora din surse proprii ale proprietarilor,
se impune astfel instituirea unui sistem de facilitare la scutirea impozitului
pe clădiri pentru o perioadă de 5 ani consecutiv pentru lucrări de intervenţie
cu privire la creşterea calităţii architectural-ambientale şi 7 ani consecutiv
pentru lucrări de intervenţie pentru creşterea performanţei energetice.
Am propus Consiliului Local şi s-a adoptat H.C.L.
nr.126/2012 achiziţionarea de către concesionarul serviciului delegat de
deszăpezire, respectiv operatorul S.C. Salubriserv S.A., a unor sisteme GPS
pentru monitorizarea exactă a activităţii, pe utilajele contractate.
Referitor la Programul de toamnă privind tăierile şi
plantările de arbori m-am
implicat activ în ceea ce priveşte respectarea legislaţiei de reglementare şi
administrare a spaţiilor verzi din zonele urbane.
Am constatat însă că municipiul deşi avea obligaţia
legală încă din 2009 de a constitui registrul local al spaţiilor verzi în
vederea organizării şi utilizării raţionale a acestora, a regenerării şi
protecţiei lor eficiente, nu s- a intocmit
o astfel de evidenta a gestiunii spatiilor verzi.
Propunerea de tăieri era una cu efecte şi distrugeri
ireversibile pentru aliniamente, aceste propuneri neţinând cont de importanţa
ecologică a arborilor ci doar de schimbarea aspectului aliniamentului prin
plantarea unor specii de vişin turcesc (Prunus Mahaleb), de talie mică care
chiar dacă nu se rup sau se usucă, nu vor putea asigura nici pe departe rolul
ecologic al arborilor existenţi de 50-100 ani.
Arborii mari actuali au fost plantaţi în urmă cu zeci
de ani, când poluarea era aproape inexistentă, puieţii dezvoltându-se de atunci
mult mai uşor pentru a ajunge la dimensiunile normale actuale.
Şansa ca puieţii de azi – în condiţii urbane mult
schimbate faţă de acum zeci de ani, expuşi factorilor poluanţi de mediu
actuali, să ajungă la naturitate fiind mult diminuată.
Am solicitat astfel inventarierea tuturor spaţiilor
verzi pentru a organiza astfel evidenţa spaţiilor verzi în vederea folosirii
raţionale a acestora, a regenerării şi protecţiei lor eficiente. Am propus
identificarea pe teren a oportunităţii defrişărilor majore propuse de aparatul executiv
mai ales în rândul aliniamentului de pe bulevardele principale vizate.
Am participat
la evaluarea situaţiei reale pentru a tăia doar arborii puternic degradaţi şi
am propus în cadrul comisiei de avizare a programului de mediu prin invitaţia
de participare şi a reprezentantului
Administraţiei Mediului, respectiv dl. dir. Ştefănescu, soluţia şi
adoptarea măsurilor de plantare anticipat acţiunii tăierilor de arbori profund
degradaţi, în vederea asigurării garanţiei ,,verde” atât de necesară într-un
oraş puternic poluat ca Tîrgu Mureşul.
Referitor la alte atribuţii care mi-au fost
delegate după retragerea celorlalte, conform dispoziţiei nr.2077 din 30.07.2012,
am să redau stadiul demersurilor iniţiate de subsemnata după cum urmează:
1)
Emiterea acordului Romgaz RA pentru transmiterea în
proprietatea Municipiului Tîrgu Mureş a imobilului din Tîrgu Mureş, Parcul
Sportiv nr.11. Referitor la acest proiect, studiind documentaţia iniţiată de Consiliul
Local din anul 2001 şi care nu s-a materializat până la această dată datorită
faptului că actualul administrator Regia Naţională a Pădurilor-Romsilva în
repetate rânduri a transmis municipiului avizul negativ cu privire la această
preluare.
Avizul
negativ este motivat de faptul că locaţia în cauză este destinată cabalinelor
ce aparţin patrimoniului genetic naţional al cailor de rasă, terenurile,
clădirile şi caii de rasă care aparţin acestei secţii fac parte din domeniul
public al statului şi se supun prevederilor Legii nr.213/1998 şi este parte
integrantă a Depozitului de Armăsari
Tîrgu Mureş din structura Direcţiei Silvice Tîrgu Mureş şi administrarea
Regiei Naţionale a Pădurilor-Romsilva.
Transmiterea
acestui teren, aşa cum s-a propus de către Municipiul Tîrgu Mureş ar însemna
desfiinţarea Depozitului de Armăsari Tîrgu Mureş, ar afecta negativ programul
naţional de ameliorare a cabalinelor, încetarea activităţii Clubului Hipic
Romsilva, filiala Tîrgu Mureş şi scoaterea bazei hipice din programul competiţional
al Federaţiei Eevestre Române şi al Federaţiei Eevestre Internaţionale.
Faţă de
toate aceste motive, având în vedere importanţa acestui obiectiv Regia
Naţională a Pădurilor-Romsilva nu şi-a dat acordul pentru această preluare de
către municipiu.
De asemenea
cu toate demersurile iniţiate de Municipiul Tîrgu Mureş şi Instituţia
Prefectului Mureş, din corespondenţa cu Ministerul Administraţiei şi Internelor
rezultă şi împotrivirea acestora, astfel încât proiectul de Guvern iniţiat de
Instituţia Prefectului Mureş a fost respins.
Am
solicitat Direcţiilor de specialitate din executivul Primăriei, noi clarificări
în ceea ce priveşte administrarea terenului şi a construcţiilor edificate pe
acesta precum şi acordul Ministerului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi
Sportului, de înstrăinare a bazei naturale şcolare a fermei didactice a
Grupului Şcolar Traian Săvulescu, necesară schimbului de imobil propus de
Autoritatea Publică Locală, am solicitat studiu de oportunitate şi impactul
financiar asupra bugetului local.
2) Emiterea
acordurilor din partea Ministerului Mediului şi Pădurilor respectiv Romsilva
R.A. pentru transmiterea în proprietatea oraşului a unor imobile din
patrimoniul Romsilva R.A. – staţiunea de cercetare pentru animale de blană,
imobile situate în Tîrgu Mureş, str. Între Movile.
În
conformitate cu atribuţiile primite, studiind documentaţia pusă la dispoziţie
se reţin următoarele aspecte:
-
demersurile de preluare iniţiate de Municipiul Tîrgu Mureş încă din anul
2010, au fost nefinalizate până la această dată având în vedere vicii de procedură
prin demersurile efectuate;
- staţiunea de
cercetare-dezvoltare pentru creşterea animalelor de blană Tîrgu Mureş a trecut
în baza OUG nr.29/14.04.2005 prin reorganizare potrivit hotărârii AGA, pe baza
structurii şi a patrimoniului existente, în staţiunea de cercetare-dezvoltare,
unitate fără personalitate juridică, în structura Regiei Naţionale a Pădurilor
– Romsilva şi în coordonarea ştiinţifică a Academiei de Ştiinţe Agricole şi
Silvice. De aceea, orice modificare privind organizarea şi funcţionarea acestei
staţiuni nu se poate face decât printr-un act normativ de acelaşi rang,
respectiv lege sau ordonanţă de urgenţă.
3) Emiterea acordului prin
hotărâre a Consiliului Judeţean Mureş pentru transmiterea în proprietatea
oraşului a Palatului Administrativ al judeţului Mureş.
Referitor la demersul
municipiului de preluare a acestui imobil, Ministerul Administraţiei şi
Internelor şi-a exprimat dezacordul, respingând proiectul de hotărâre promovat
de Instituţia Prefectului Mureş, datorită faptului că nu s-au respectat normele
de tehnică legislativă, soluţiile propuse prin acest proiect nefiind temeinic
justificate şi fundamentate în sensul neexistenţei cerinţelor care să reclame
intervenţia normativă şi neluându-se în considerare interesul social şi
politica legislativă în domeniu.
De asemenea, potrivit HG
nr.706/1994, respectiv prevederilor
noului Cod Civil, palatele administrative sunt administrate de către Instituţia
Prefectului, în majoritatea cazurilor, prin excepţie, de către Consiliul
Judeţean, motivat de faptul că acestea îşi au sediul alături de Instituţia
Prefectului.
În consecinţă, se reţine că nu
este oportună continuarea demersurilor privind preluarea acestui imobil, având
în vedere aspectele de legalitate necesare.
4) Obţinerea acordului
Ministerului Administraţiei şi Internelor pentru trecerea în proprietatea
oraşului a terenului în suprafaţă de 17,3 ha şi construcţiilor degradate aflate în
administrarea Inspectoratului de Jandarmi Mureş, situate în Tîrgu Mureş, str.
Între Movile.
Faţă de acest proiect de intenţie
din partea municipiului, deşi a fost respinsă documentaţia de către Ministerul
Administraţiei şi Internelor, urmând, a se reface în consecinţă, proiectul de
referinţă încă din anul 2010, Autoritatea Publică Locală nu a mai refăcut
această documentaţie cu solicitările Ministerului Administraţiei şi Internelor.
Astfel, în realizarea atribuţiile
primite, am iniţiat către Inspectoratul de Jandarmi Judeţean ,,Col. Sabin
Motora” Mureş, reiterarea intenţiei
municipiului de preluare şi reanalizarea oportunităţii însuşirii acestei
intenţii din partea municipiului.
Am solicitat acordul de voinţă al
acestora, în ceea ce priveşte intenţia de preluare, şi cu avizul Inspectoratului
General al Jandarmeriei Române, în calitate de structură care are în subordine
administrarea directă a imobilelor şi terenurilor aferente şi care cunoaşte cel
mai bine nevoile de spaţii pentru realizarea, în condiţii optime, a misiunilor
specifice.
5) Emiterea acordului Agenţiei
Naţionale pentru Tineret şi Sport, pentru transmiterea în administrarea
oraşului a terenului şi construcţiilor din Tîrgu Mureş, Aleea Carpaţi, nr.57,
aflate în folosinţa Clubului Sportiv Mureşul (fostul ştrand 1 Mai).
În realizarea atribuţiilor,
studiind documentaţia de preluare se reţine faptul că Ministerul Educaţiei,
Cercetării, Tineretului şi Sportului, menţionează că acest proiect nu poate fi
avizat prin hotărâre de Guvern, până la finalizarea investiţiei şi încheierea
procesului verbal de predare-primire între Compania Naţională de Investiţii
S.A. şi Clubul Sportiv Mureşul.
Proiectul de amenajare a unui
bazin de înot olimpic cu finanţare prin Compania Naţională de Investiţii S.A.
conform H.G. nr.414/2007, prevede administrarea în această perioadă de către Compania
Naţională de Investiţii a acestui bazin, până la finalizarea investiţiei.
Având în vedere faptul că
fondurile pe acest Program de Investiţii a bazinului de înot olimpic Tîrgu
Mureş au fost blocate, investiţia nefiind încă începută, am retransmis intenţia
de preluare în administrarea municipiului atât Clubului Sportiv Mureşul cât şi
Companiei Naţionale de Investiţii S.A.
Prin activitatea administrativă
desfăşurată în cadrul Municipiului Tîrgu Mureş am participat la acţiuni,
manifestări cu caracter administrativ, social, economic, cultural, religios şi
educativ şi anume:
- Gala premiilor de excelenţă în administraţie
Poiana Braşov – 18.10.2012.
-
Întâlnirea regională organizată de Blocul Naţional
Sindical privind proiect ,,Caravana Carierei” - Tîrgu Mureş – 07.11.2012.
-
Evenimentul pentru promovare a conceptului de inovare
durabilă
Tîrgu Mureş – 04.10.2012.
- Evenimentul de aniversare a 50 de ani de la
înfiinţarea Combinatului de îngrăşăminte ,,Azomureş
Tîrgu Mureş – 21.11.2012.
-
Evenimentul de
aniversare a 105 ani de învăţământ comerţ
economie -Tîrgu Mureş – 28.11.2012.
-
Festivalul de
decernare a distincţiei Fibula de la Suseni-01.12.2012
-
Conferinţa Naţională privind promovarea activităţii participative la
nivel local în comunităţile tradiţionale şi marginalizării de romi pentru
prevenirea căsătoriei timpurii - Tîrgu Mureş - 27.11.2012.
-
Workshop
,,Controlul Integrat al Poluării cu Nutrienţi”
Tîrgu Mureş – 30.08.2012.
-
Evenimentul
,,Porţile Deschise” Fabrica de bere Heineken
Ungheni – 05.10.2012.
-
Tîrgul Naţional
al Unităţilor Protejate.
-
Invitaţie
Fundaţia Alpha Transilvania – Tîrgu Mureş – 16.10.2012.
-
Dezbatere publică
– Program ,,Tăieri arbori” – 30.10.2012.
-
Eveniment
,,Combaterea fenomenului violenţei în familie”
Tîrgu Mureş – 23.11.2012.
În încheierea raportului privind activitatea
desfăşurată în cursul anului 2012, consider că sunt încă multe lucruri de făcut
şi mă voi strădui ca în activitatea pe care o voi desfăşura în anul 2013 să
continui toate proiectele începute şi activitatea în cadrul comisiilor
speciale, astfel încât experienţa, disponibilitatea pentru munca pe care o fac
cu pasiune, probitatea mea morală, perseverenţa şi dorinţa de a fi mereu
alături de cei ce m-au ales, permanent receptivă la nevoile acestora, dublate
de sprijinul şi organizarea echipei
Partidului Naţional Liberal, vor face ca nici un efort fizic, intelectual sau
material să nu fie prea mare atunci când acţiunile sunt îndreptate spre cei
aflaţi la nevoie, spre concetăţenii mei.
Toate acestea
sunt motivaţii ce mă determină să merg mai departe chiar şi în condiţiile date,
să apreciez că rezultatele viitoare vor fi superioare celor prezentate până acum, pe măsura rigorilor cetăţenilor ce
aşteaptă mai mult şi mai bine de la cei pe care i-au ales să-i reprezinte şi în
care au investit încredere şi speranţa de mai bine.
Sc ECOLOGIC A.M.B. S.R.L. elaboreaza REGISTRUL LOCAL AL SPATIILOR VERZI
RăspundețiȘtergereIntocmirea Registrului local al spatiilor verzi, cuprinde urmatoarele activitati:
- inventarierea tuturor spatiilor verzi a arborilor si arbustilor de pe suprafata spatiului verde;
- inventarierea tuturor terenurilor degradate din intravilan a arborilor si arbustilor de pe suprafata terenului degradat - daca este cazul;
- inventarierea tuturor arborilor plantaţi pe lângă arterele de circulaţie, pe terenurile instituţiilor de învăţământ, ansamblurilor de locuinţe, lăcaşurilor de cult, cimitirelor şi altora asemenea;
- inventarierea tuturor arborilor ocrotiti - daca este cazul, indiferent de starea de sănătate şi de dimensiunile acestora
Registrul se va preda in format hartie si electronic - stik. Formatul electronic este un program special conceput pentru spatiile verzi cu ajutorul caruia se poate vizualiza fisa spatiului verde plansele cu toate spatiile verzi, arbori izolati, terenuri degradate, arbori ocrotiti precum si informatii din fisa tehnica a spatiului verde.conform Ord. nr. 1466 din 17/05/2010.
Mentionam ca am intocmit Registrul spatiilor verzi pentru:
1. Primaria Municipiului Pascani
2. Primaria Orasului Harlau
CONTACT Adrian Balan
TEL. 0743 919741
TEL/FAX. 0232 760424
E-mail ecologic_amb@yahoo.com