joi, 23 august 2012

Necesitatea implementării Codului European al Bunei Conduite Administrative

Am avut azi onoarea de a participa la lucrările comisiei de dialog social, organizată la Prefectura Târgu Mureş, fiind invitată de C.N.S.L.R Frăţia pentru a prezenta situaţia reala a crizei energetice din Târgu Mureş care afectează peste 20.000 de cetăţeni. Am rămas surprinsă de grija participanţilor care au manifestat un interes deosebit pentru oameni, pentru cei afectaţi direct de aceasta situaţie, de impactul social la nivelul comunităţii târgumureşene.

Ca viceprimar ales, reprezentant al Autorităţii Publice Locale, autoritate ce are obligaţia exclusiva de a asigura continuu şi neîntrerupt furnizarea agentului termic în sistem centralizat, consider că târgumureşenii, locuitori ai unui municipiu reşedinţă de judeţ trebuie sa beneficieze de condiţii de trai la standarde actuale de civilizaţie. Totodată, ştiu că acest municipiu, capitala de judeţ, trebuie să reprezinte cel mai important pol de dezvoltare al judeţului. Ar trebui sa fie o carte de vizită pe care trebuie sa o construim permanent, pentru a o putea prezenta oricând, fără rezerve, oricui.

Azi, importanţi colaboratori ai Autorităţii Locale sunt profund dezamăgiţi de modul cum înţelege Autoritatea să colaboreze şi să-şi respecte îndatoririle, la fel cum sunt dezamăgiţi si cetăţenii locuitori ai oraşului.

Alături de participanţii la comisia de dialog social, am prezentat, am dezbătut, am propus soluţii de stimulare a Autorităţii Publice Locale, in vederea reluării imediate a furnizării agentului termic in sistem centralizat. Am constatat, încă o data , disperarea cetăţenilor participanţi la acest dialog si constat in fiecare zi cat sunt de revoltaţi că nu le este rezolvata problema, ca nu-şi mai pot măcar imagina ce înseamnă sa fi beneficiar de apă calda la robinet. Mă întrebă: a cui este vina? când se va relua furnizarea apei calde? ce pot ei sa facă?  daca trebuie sa se debranşeze?

M-am implicat, i-am ascultat la cabinet, am mers la ei in cartiere, am sesizat instituţii şi responsabili ai acestei situaţii, am identificat cauzele care au condus la aceasta situaţie, repercusiunile acestei situaţii si soluţiile de rezolvare  şi totuşi cei responsabili de crearea acestei crize energetice stau liniştiţi, iar noi toţi ceilalţi interesaţi in rezolvarea situaţiei ne neliniştim.

Mă întreb si eu, acum după acest dialog social, oare de ce? De ce cu unii se poate discuta si cu alţii nu? De ce atâta lipsa de comunicare si aroganta din partea unora? De ce atâta înverşunare, in a ignora cetăţenii, drepturile şi nevoile lor? De unde atâta autism?

Ca politician, ca demnitar ales, ca târgumureşean care trăiesc şi îmi cresc cei doi copii în acest oraş mărturisesc faptul că ceea ce se petrece la Târgu Mureş mă îngrijorează profund.

Am trăit cu certitudinea ca daca vrem orice este posibil, ca daca exista legi ele ne pot apăra, ca dacă există Instituţii ele ne pot sprijini, ca dacă e vorba de interes pentru oameni acesta nu poate inexista.

Am sesizat si am discutat efectiv aceasta situaţie a crizei energetice cu toţi factorii implicaţi: E-star Mureş Energy, E-on Energie Romania, angajaţi ai executivului Primăriei, consilieri locali, preşedinţi de asociaţii de proprietari, Instituţii precum: Prefectura, ANRSC, Guvernul României, Curtea de Conturi a României, Avocatul Poporului si iată că după doua luni de zile răspunsul este unic si acelaşi: “ Autoritatea Publica Locală are obligaţia si competenta exclusiva de furnizare a serviciului public de furnizare a agentului termic in sistem centralizat.”

Citesc acum prevederile Codului European al bunei Conduite Administrative ce conţine principii ale serviciului public si regăsesc aici cuvintele mediatorului European: “ sper ca acest cod va sluji in continuare ca instrument de lucru util pentru administraţia publică si ca punct de referinţă pentru toţi cetăţenii Uniunii.”

Stau şi mă întreb oare “consultanţii fideli intereselor primarului şi executivului” cei care au atribuţii şi competenţe în activitatea atât de eficientă a Primăriei Târgu Mureş, cei care pot influenţa decizia primarului de a rezolva aceasta problema, au citit acest Cod? Se supun acestui Cod? Sau preferă să scrie-n cartea de vizită a oraşului numai lucruri rele, care să ne conducă totuşi la un “oraş ştiinţific” fără apă caldă, fără demnitate şi fără responsabilitate, fără decenţa unei autorităţi respectabile.

Merita reflectat asupra acestei cărţi de vizită a oraşului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu